اردیبهشت 31, 1403

۲۰ سوال متداول برای دریافت وام ازدواج ۶۰ میلیونی زوجین

وام ازدواج ۹۸ به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به زن و شوهر پرداخته می شه.
نسبت به سال ۹۶، ۱۰۰ درصد زیاد شده و دریافت اون آسونه.. یعنی به یه زن و شوهر، ۶۰ میلیون تومن تعلق میگیره و کارمزد ۴ درصد داره.
برگردوندن وام ۵ ساله س. تاریخ عقد واسه دریافت وام ازدواج ۹۸ باید از اول فروردین ۹۶ باشه.

اون چیزی که دریافت اونو کمی سخت میکنه، شرایط بانکای عامل واسه پرداخت وام ازدواج در قبال ارائه ضامنه. ضمانتی که بانکای واسه پرداخت وام ازدواج در نظر گرفتن، شاید واسه بخشی از جامعه زوجای جوون، شرایط رو سخت کنه.

البته اگه ضامن شما کارمند یه شرکت تولیدی و خدماتی غیر دولتی خوش نام هم باشه و حساب بانکی فعال و معتبری هم داشته باشه، گزینه قابل قبولی واسه گرفتن صلاحیت جهت ضمانت وام شما میشه. به هر حال ما در گفتاری، شرایط، مدارک و روش دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی سال ۹۷ رو تشریح کردیم. اگه خواهان دریافت وام ازدواج در اسرع وقت هستین، از خدمات  ما  استفاده کنین. جزییات شرایط وام ازدواج رو در این گفتار  ببینین. ثبت نام وام ازدواج هم در این مقاله در دسترسه. اگه سوال دیگری در مورد شرایط وام ازدواج دارین به ما اطلاع بدین.

۱۲ میلیون مجرد زیر ۴۰ سال در کشور داریم

شرایط، مدارک و روش دریافت وام ازدواج ۶۰ میلیون تومانی با اصلاحیه ۱۳۹۸

واسه دریافت وام ازدواج باید در سامانه رسمی بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir ثبت نام کنین. ثبت نام اینترنتی لازمه و مدارک و مشخصات عروس و داماد در اون باید دقیق ثبت شه.
اینکه شما قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفتین و واسه ازدواج دوم، قصد دریافت وام ازدواج دارین منعی نداره. اگه قبلا وام ازدواج دریافت نکرده باشین، این تسهیلات به شما پرداخت می شه.

جامعه جوانان واسه دریافت وام ازدواج، سوالاتی دارن که در سرویس دانستنیهای ما، تلاش کردیم تا به بیست سوال عادی واسه دریافت وام ازدواج جواب بدیم.

شرایط لازم جهت ضامن در زمان اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کدامه؟

در مورد اخذ ضامن جهت بهره مندی از تسهیلات نامبرده ، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار واسه تسهیلات کمتر از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر و واسه تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال دو ضامن معتبر کافیست که تشخیص ضامن معتبر رو دوش بانک عامله. پس، از بانکی که قصد دریافت وام ازدواج رو دارین سوال کنین.

اگه در زمان ثبت نام و پر کردن فرم مربوطه در پایان مراحل مربوطه موفق به دریافت کدرهگیری نشدیم، به چه صورت میشه این کد رو دریافت نمایم؟

درخواست کننده می تونه با مراجعه به قسمت بازیابی کدرهگیری و وارد کردن مشخصات مربوطه در قسمتای مشخص شده نسبت به بازیابی کد رهگیری اقدام نماید.

هنگام ثبت نام اولیه ، مشخصات متقاضیان به اشتباه درج گردیده ، لیکن ثبت نام در سامانه انجام شده واسه اصلاح مشخصات چیکار باید انجام دهم؟ 

در زمانیکه درخواست کننده ثبت نامه اولیه انجام داده و هنوز صحت و سقم اطلاعات درخواست کننده از طرف ثبت احوال تایید نشده باشه درخواست کننده می تونه با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت نام قبلی نسبت به اصلاح مشخصات خود اقدام نماید. همچنین اگه صحت مشخصات درخواست کننده به وسیله ثبت احوال انجام شده باشه دوبارهً درخواست کننده از قسمت ویرایش ثبت نام قبلی می تونه اصلاح مشخصات رو انجام نماید.

ولی اگه صحت و سقم اطلاعات درخواست کننده به وسیله ثبت احوال تایید نشده باشه درخواست کننده می باید با مراجعه به قسمت ثبت نام جدید نسبت به ثبت نام دوباره در سامانه اقدام نمایند.

در صورتیکه واسه بانکی جدید ثبت نام کرده اما با بانک قبلی خود به توافق رسیده باشم و قراره این بانک تسهیلات ازدواج رو به بنده پرداخت نماید، چیجوری میتونم ثبت نام جدید خود رو حذف نمایم؟

اگه در بانک جدید تا کنون تعیین شعبه نشده باشید می توانید با مراجعه به قسمت حذف ثبت نام، ثبت نام قبلی خود رو حذف نمایید.

به جز سامانه بانک مرکزی، روش دیگری واسه ثبت نام وام ازدواج هست؟

این مطلب را هم بخوانید :   آیا می دانستید که کنترل حدود نیمی از سرطان ها در دست خود ماست؟

 

خیر.

 

آیا پس از گذشت تاریخ انقضاء تعیین شعبه امکان تمدید مهلت هست؟

با در نظر گرفتن محدودیتای موجود بانکها قادر به تمدید مهلت مراجعه واسه متقاضیان نبوده و متقاضیان مجبور هستن پس از تعیین شعبه از طرف بانک عامل، بیشترین حد ظرف ۱۲ روز کاری به شعبه تعیین شده مراجعه نمایند.

آیا برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ثبت نام یکی از زوجین کافیه؟ 

خیر ، از اونجا که زوج و زوجه هر کدوم دارای شخصیت حقیقی جداگونه هستن ، می باید به طور جداگونه ثبت نام نمایند و کد رهگیری دریافت و جهت پیگیریای بعدی یادداشت نمایند.

مدت زمان طولانی در صف انتظار تعیین شعبه هستم از کجا میتونم موضوع رو پیگیری نمایم؟

چون تعیین شعبه از طریق ادارات سرپرستی بانکا انجام می پذیرد متقاضیان می تونن با مراجعه به این مراکز از روند تعیین شعبه خود باخبر شن همچنین با مراجعه به قسمت تماس با پشتیبانی بانکها نیز می توانید به صورت تلفنی مراحل مربوطه رو پیگیری نمائید.

واسه دریافت وام ازدواج، داشتن عقد نام رسمی الزامیه؟

بله.

وام ازدواج، دو بار پرداخت میشه؟

خیر.

آیا مابه التفاوت تسهیلات ازدواج به متقاضیانی که در ازدواج اول خود از تسهیلات کمتری نسبت به مبالغ فعلی استفاده کردن و مجداً ازدواج می نمایند تعلق می گیرد؟

خیر.

دریافت وام ازدواج، محدودیت سنی  داره؟

خیر.

 

دریافت وام ازدواج، دست کم سن داره؟

 

بله. واسه دختران، ۱۳ سال تموم و واسه پسران ۱۵ سال تموم.

پس از ثبت نام متقاضی و نبود مراجعه به موقع به شعبه تعیین شده ، در صورت حذف مشخصات آیا فرد می تونه دوبارهً ثبت نام نماید؟

بله متقاضیان می تونن با رعایت سایر شرایط در دستورالعمل سامانه و با مراجعه به قسمت ثبت نام جدید مبادرت به انتخاب بانک جدید نمایند.

آیا درخواست کننده پس از ثبت نام واسه یک بانک می تونه ثبت نام خود رو باطل و واسه یک بانک دیگر ثبت نام نماید؟

اگه درخواست کننده از طرف بانک تعیین شعبه شده باشه، و درخواست کننده به مدت ۱۲ روزکاری به شعبه مورد نظر مراجعه ننماید، شخص از سامانه بانک مربوطه حذف شده و می تونه دوبارهً ثبت نام نماید ولی اگه درخواست کننده تعیین شعبه نشده باشه با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت نام قبلی می‌تونه نسبت به تغییر بانک اقدام نماید.

فرصت ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج ، جهت دریافت وام ازدواج بیشترین حد چه مدت مباشد؟

متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد تا ۲۴ ماه بعد(۲ سال شمسی)، مهلت ثبت نام جهت به کار گیری تسهیلات موصوف رو دارن.

آیا با در نظر گرفتن گذشت بیش از ۲۴ ماه از زمان وقوع عقد میتونم جهت ثبت نام و دریافت قرض الحسنه ازدواج اقدام نمایم؟

خیر ، بیشترین حد مدت زمان تعیین شده جهت ثبت نام دریافت قرض الحسنه ازدواج همون ۲۴ ماه بوده و پس از اون ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج امکان پذیر نیس.

آیا ثبت نام من و همسرم در دو بانک و یا دو شهر متفاوت امکان پذیر می باشه؟

به خاطر تسهیل و تسریع در دادن تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهتره درخواست کننده و همسر ایشون در یک بانک و یک شهر (محل سکونت مرد) ثبت نام نمایند.

باز پرداخت وام ازدواج ظرف چه مدت شدنیه؟

۶۰ ماه. توجه کنین که وام ازدواج به اقلیتای مذهبی هم تعلق میگیره. حتی اگه شما ۷۰ سال سن داشته باشین و تازگیا ازدواج کرده باشین، بازم وام ازدواج ۱۵ میلیون تومنی به شما تعلق میگیره.

هنوز موفق به ثبت نام وام ازدواج خود نشده‌اید؟