اردیبهشت 30, 1403

حکم جلب مهناز افشار صادر شد؛ توئیت‌هایی که مشکل‌آفرین شدند

به دنبال شکایت سید غفار دریاباری از مهناز افشار به دلیل پیوند اظهارات خلاف واقع، حکم جلب این بازیگر صادر شد.

دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بابل از دادسرای تهران خواسته س که مهناز افشار رو احضار و در صورت نبود حضور جلب کنه.

به گزارش ایسنا، در نامه مربوط به درخواست نیابت قضایی نامبرده ، «استرس اذهان عمومی و نشر اکاذیب» به عنوان اتهامات مهناز افشار گفته شده.

خانوم افشار در توییتی که بعدتر پاک کرد به توییت دیگری که به یه روحانی منتسب بود و از زنان ایرونی خواست صیغه نیروهای حشد شعبی بشن، اعتراض کرده بود و نوشته بود به چه دلیل هیچ‌کس به این توییت پاسخی نمی‌دهد.

در شبکه‎های اجتماعی، کلیپی منتشر شد از شخصی روحانی که از عکسش در اکانتی که درباره صیغه زنان ایرونی توییت کرده بود، استفاده شده بود. اون در این کلیپ، توییت نامبرده رو غیر اخلاقی خونده و گفته اکانتی که این توییت رو منتشر کرده جعلیه؛ با اسمی ساختگی و عکسی که واسه اونه.

بعضی کاربران معترضند که به چه دلیل خانوم افشار با بازنشر یه توییت جعلی و تحریک اذهان مخاطبان اینجور فضایی ایجاد کرده.

حکم جلب مهناز افشار

مهناز افشار بازیگر سینمای ایران از جمله سلبریتی‎هاییه که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی داره.
خانوم افشار به خاطر ماجراهای پرونده قضایی همسرش یاسین رامین، بچه محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، هدف حمله و انتقاد خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعیه.

پشتیبانی اون از دختران خیابون انقلاب و زندانیانی مثل یاسمن آریانی و محمدعلی طاهری یا انتقادش از کودک‌همسری همیشه با انتقاد شدید بعضی کاربران مواجه بوده.

بعد از منتشر کردن خبر قتل طلبه همدانی، هشتگ‌های مختلفی علیه مهناز افشار در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت.

بعضی کاربران یکی از توییت‌های خانوم افشار رو با استناد به گفته‌های نزدیکان قاتل، زمینه‌ساز قتل این طلبه دونستن و خواهان برخورد قضایی و محاکمه خانوم افشار شدن.

این مطلب را هم بخوانید :   باکتری‌های زامبی؛ عوامل بیماری‌زایی که گوشت بدن شما را زنده زنده می‌خورند [قسمت دوم]

بعضی کاربران و رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان تندرو هم از این فرصت استفاده کردن و به توییت‌های گذشته خانوم افشار که به اونا منتقد بودن اشاره کردن و با برجسته کردن موارد حساسیت‌برانگیز، کارکرد اونو زیر سوال بردن و خواهان برخورد با اون شدن.

این اولین بار نیس که اظهارنظرها و پست‌های مهناز افشار مورد انتقاد شدید بعضی کاربران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بخش حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوون، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در جمع خبرنگاران و درباره حواشی ایجاد شده در فضای مجازی به وسیله مهناز افشار و اینکه باید به این افراد تذکراتی داده شه، گفت: این اختصاصی به این افراد نداره، بلکه هر کسی در هر جایی صحبت می‌کنه باید حرفهایش همراه با اخلاق و متناسب با شئونات خود و جامعه باشه.

ایشون اضافه کرد: اگه مسائلی که جنبه تهمت یا شایعه پراکنی داشته باشه، جنبه خصوصی پیدا کنه شاکی خصوصی می‌تونه مدعی شه وگرنه حتما مدعی العموم ورود می‌کنه تا اجازه نده فضای سالم و امن کشور با حرف‌های بعضی وقتا بی پایه که گا‌ها جنبه تهمت و افترا داره و هم گا‌ها به عنوان دستمایه‌ای واسه جریان‌های ضد انقلاب و خارج استفاده می‌شه آسیب ببینه.