اردیبهشت 31, 1403

گزارش مشکوک ادعا می کند که Chainlink (LINK) یک کلاهبرداری بزرگ است – اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی

هفته گذشته یک گزارش مشکوک در مورد لینک با عنوان Chainlink تقلب افشا شد – گزارش تحقیقی در مورد اینکه چرا Chainlink کارت رمزنگاری است.

این گزارش که پوشش زئوس کپیتال را منتشر کرد، توصیه می‌کند که زمان کوتاه کردن این ارز رمزنگاری محبوب فرا رسیده است. Hبا این حال، به نظر می رسد که این گزارش چیزی جز یک تقلب نبوده است.

اعضای انجمن Chainlink شواهدی ارائه کرده است که به اپراتور CeFi Nexo اشاره می‌کند. در این مقاله، جدول زمانی اطلاعات نادرست و نحوه تأثیر آن بر کریپتو را بررسی کرد.

 

گزارش بدنام

درست قبل از آن، گزارش 59 صفحه ای منتشر شد. این گزارش ابتدا از طریق ایمیل به صدها نفر و سپس در وب سایت اختصاصی، Reddit و Publish0x. در زمان نوشتن، از همه آنها حذف شده است.

این گزارش هنوز در “www.zeus-capital.com” زنده است. لطفاً توجه داشته باشید که این وب سایت جعل هویت شرکت دیگری است. با مسئولیت خود پیمایش کنید. این گزارش ادعا می‌کند که از زئوس کپیتال، یک شرکت تحقیقاتی و مدیریت دارای مستقر در بریتانیا است.

با این حال، از آنجایی که بسیاری از کاربران سعی می‌کنند اعلام کنند با زئوس کپیتال گزارش می‌دهند، شرکتی اعلام کرد که از آن چیزی نمی‌دانند، زیرا «حتی باهای دیجیتال کار نمی‌کنند». وب سایت شرکت قانونی در www.zeuscapital.co.uk واقع شده است.

FUD پیوند زنجیره ای نهایی

این گزارش به‌شدت از هر چیزی که به پیوند مربوط می‌شود، انتقاد می‌کند و رهبری آن را می‌کند که توکن‌های خود را بر روی سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی ریخته است. همچنین ادعا می کند که هیچ دلیل فنی برای حفظ قیمت فعلی وجود ندارد و قیمت منصفانه آن فقط باید حدود 0.07 دلار باشد.

فراتر از تحقیقات ادعایی، این گزارش علناً توصیه می‌کند که خوانندگان رمز ارز پرطرفدار را کوتاه کنند:

«ما معتقدیم که خانه کارت در فروپاشی است زیرا فعالیتهای عملیاتی در شبکه در حال محو شدن است، مجموعه مشتریان بالقوه به سرعت می‌شود، و جامعه رمزنگاری متوجه می‌شود که احمق روی میز کیست… بر اساس تحقیقات اولیه خود، ما یک موقعیت کوتاه در LINK باز کرده‌ایم و به شما توصیه می‌کنیم که همین کار را با قیمت 0.07 دلار و افزایش احتمالی نزدیک به 100 درصد انجام دهید.”

ناهار رایگان وجود ندارد

در نگاه اول، این گزارش برای یک سند خوب تحقیق شده، با استفاده از نقل قول ها، گرافیک ها، و شیوه های طراحی خوب تایید می شود. عجیب است که یک شرکت تحقیقاتی این نوع گزارش را به صورت رایگان ارائه دهد.

در واقع مدل کسب‌وکار این شرکت‌ها معمولاً حول فروش چنین گزارش‌هایی می‌چرخد. این باید کافی باشد تا خوانندگان را نسبت به نیات هر کسی که پشت FUD قرار دارد، برحذر دارد.

گسترش ترس، عدم اطمینان و شک یکی از قدیمی ترین تاک ها در دستکاری بازار است. معمولاً این کار برای فروشندگان انجام می‌شود تا از افزایش سریع قیمت جلوگیری شود، بنابراین می‌توان آن را ارزان قیمت کرد.

Chainlink یکی از بهترین دارایی های رمزنگاری دائمی بوده است، و دارای جامعه قوی با ایمان به پروژه است. این فقط یک موضوع بود که کسی آن ایمان را آزمایش کند.

Chainlinking the Breadcrumbs

اعضای انجمن Chainlink دیگر کاربران دیگر رمزارز تصمیم گرفته اند تا این گزارش را بررسی کنند. نخستین سرنخ زمانی به دست آمد که یکی از کاربران پیوند داخلی معیوب را در فهرست مطالب کشف کرد.

پیوند باید به خوانندگان کمک کند تا در گزارش حرکت کنند، اما کار نمی‌کند. در عوض، به فایل دایرکتوری از کاربری به نام «Simeon» اشاره می‌کند.

سومین سرنخ زمانی به دست آمد که برخی از کاربران اشاره کردند که رئیس تحقیقات دارایی های دیجیتال در Nexo سیم روسانوف است. Simeon متعاقباً توسط اعضای انجمن LINK هجوم آورد و به طور موقت نمایه های LinkedIn و Twitter خود را که از آن زمان دوباره باز شده اند، بست.

برای برخی، این ممکن است شواهد کافی محکم نباشد. برای دیگران، این چیزی بیش از یک تصادف است.

در جستجوی واضح هستید؟ پول

را دنبال کنید

یک گام منطقی بر اساس باور مشترک ما در #DeFi و هدف مشترک هدایت صنعت مالی دیجیتال ورود جریان اصلی است.

بیانیه مشترک ما را بخوانید:https://t.co/qFBuar4RNG

فقط چند روز بعد، زمانی که قیمت LINK سهموی شد، Nexo دوباره توییت کرد. این بار آنها به نوعی مدعی شدند که حداقل از این تجمع به دلیل مشارکت جدید بوده است. اثبات اینکه چه عواملی در حرکت صعودی LINK نقش آخرین مشکل را نشان می دهد، اما هیچ راهی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

Nexo می‌تواند به شما کمک کند تا نشانه‌های $LINK بهترین استفاده را در هر دو حالت صعودی و صعودی داشته باشید. سناریوهای نزولی https://t.co/q1yA3wGyfC

این تراکنش تقریباً همزمان با انتشار گزارش بدنم انجام شد. این موضوع بحث های زیادی بوده است که آیا آن 350000 پیوند در واقع برای کوتاه کردن آن استفاده شده است.

 

سمت داستان Nexo

تفنگداران دریایی لینک در حال حاضر کاملاً از Nexo عصبانی هستند. برخی حتی در حال جمع آوری شواهد برای گزارش Nexo به SEC، Europol و مقامات مالی استونی هستند.

“Nexo هیچ ربطی به آن ندارد و نویسنده آن در جستجوی مواردی است که Nexo به نوعی درگیر آن است، چنین ارتباطی را القا کند.”

ترنچف در پایان گفت که Nexo در حال حاضر یک تیم پزشکی قانونی و بازرسان حرفه ای را برای افشای عاملان این حمله می کند.

چه زمانی FUD به پایان می رسد؟

حداقل، کل وضعیت بوی ماهی می دهد. در مکان، شخصی جذابیت به توقف ظهور LINK یا کمتر ایجاد شک و نگرانی در مورد پروژه داشت.

آنتونی ترنچف ادعا می‌کند که شخصی در حال قاببند استNexo و Simeon Rusanov است. با این، او هنوز به این موضوع اشاره نمی کند که چرا Nexo پس از اعلام شراکت، 350000 LINK از Aave قرض گرفته شده است.

“ما از تفکر انتقادی و حق هر کسی برای بیان نگرانی های خود قدردانی می کنیم.”

https://hoseinifinance.com/blog/edu/introduction-bourse/