اردیبهشت 31, 1403

جشن باشکوه مزه‌ها؛ کدام کشورها بهترین غذاها را دارند؟

یکی از جاذبه‌های سفر به مناطق جور واجور، چشیدن طغم غذاهای محلی مقصده. فرقی نمی‌کنه سفرتون داخلی یا خارجی باشه. همین که بتونین از نون گرفته تا شکلای جور واجور غذاها و نوشیدنی‌ها رو در اقصی نقاط جهان تست کنین خودش لذت خاصی داره.

بخاطر این، در این مطلب می خوایم ۱۰ کشوری رو به شما معرفی کنیم که بهترین غذاها رو در جهان دارن. واسه آشنایی با این کشورها در ادامه با ما همراه باشین.

۱۰- ایالت متحده آمریکا

آمریکایی‌ها خوب می‌دانند چیجوری از غذا خوردن لذت ببرن.

اول از همه باید بگیم که آمریکایی‌ها غذایی از خودشون ندارن و هرآنچه به عنوان غذای خوشمزه در این کشور یافت می‌شه در اصل به کشوری دیگه تعلق داره.
از پیتزای بی‌مثل گرفته که واسه ایتالیاست تا سیب‌زمینی سرخ کرده که واسه بلژیک یا آلمانه تا همبرگر که واسه آلمانی‌هاست. اما مردم آمریکا طعم‌دهنده‌های جذابی به این غذاهای ملل اضافه‌ان که دلیل شده تا بهترین و خوش‌طعم‌ترین نمونه‌های اینجور خوراک‌هایی رو در ایالت متحده آمریکا پیدا کرد.

البته این کشور پهناور غذاهای سنتی مثل سوپ صدف، پای لیموترش و سالاد Cobb هم دارن.

خوشمزه‌ترین غذاهای آمریکا

  • چیزبرگر
  • کوکی با چیپس شکلات

 

بدترین غذاهای آمریکا

 

  • همه غذاهای فراوری شده مثل رولت‌ها، کیک‌های Hostess و KFC

۹- مکزیک

اگه قصد شکم‌گردی دارین مطمئنا مکزیک یکی از بهترین گزینه‌هاست. از اینچیلادا و شکلای جور واجور تاکو و کسادیا گرفته تا سالادهای یونانی و غذاهای پر از ادویه کاری هندی‌ها رو می‌تونید در این کشور پیدا کنین. مکزیک تقریبا هر ذائقه‌ای رو پوشش می‌دهد. حتی غذاهای تایلندی و اسنک‌های مخصوص منطقه تایپه رو هم می‌توان در کافه‌ها و رستوران‌های این کشور تست کرد.

آووکادو، گوجه‌فرنگی، لیموترش، سیر، لوبیا، شکلات و فلفل چیلی اعضای اصلی غذاهای مکزیکی رو تشکیل داده‌ان. همه این مواد غذایی شامل آنتی‌اکسیدان فراوون هستن که واسه سلامتی بدن خیلی خوبه. طعم این غذاها در دهن مثل یه جشن پاشکوه مزه‌هاست.

خوشمزه‌ترین غذاهای مکزیک

 

  •  

 

    • موله (Mole):  سس چیلی، شکلات، گوجه فرنگی و ادویه واسه گوشت گاو یا مرغ یا خوک

  • Tacos al pastor: یه جور تاکو با گوشت خوکه
  • تاماله: یه غذای سنتی مایاهاست که از ماسای پخته جفت و جور و در برگ سرو می‌شه
بدترین غذاهای مکزیک
  • توستادا: از پایه مثل تاکو یا بوریتوه که در تورتیلای برشته سرو می‌شه. اما به محض اینکه به اون گاز بزنین از هم می‌پاشد و خوردن این غذا رو خیلی سخت می‌کنه.

۸- تایلند

یکی از جاذبه‌های تایلند غذاهای خیابانی اون هستش.

این غذاها بیشتر از ترکیب شکلای جور واجور سبزیجات و ادویه‌ها و طعم‌ها درست می‌شن و در کنار موسیقی‌های خیابانی حس و حال خوبی به گردشگران می‌بخشن. غذاهای تایلندی همه نوع مزه‌ای رو در خود دارن از پرادویه و تند گرفته تا ترش، سوز، شیرین و غذاهای برشته، جویدینی یا لیز و لزج.

غذای تایلند، تحت تاثیر چین، مالزی، اندونزی، میانمار و سنت‌های همین کشوره. جذابیت غذا خوردن در این کشور مهمون‌نوازی مردم اون هستش.
همه اهالی با لبخند و روی گشاده از شما پذیرایی می‌کنن و همین دلیل می‌شه تا خاطره‌ای موندگار در ذهنتون بمونه.

خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند

  • کامل یام کونگ: مهمانی بزرگی در دهن شما، طعمی از برگ لیمو، عطر گالنگال (مثل زنجبیل)، تندی فلفل چیلی و تازگی برگ‌های لیموترش رو در این غذا می‌تونید حس کنین.
  • ماسامان کاری: یه ادویه کاری بسیار خوشمزه س که در گزارش cnn از ۵۰ غذای خوشمزه جهان در ردیف ۱۰ گزینه برتر جدول قرار گرفته.
  • سوم کامل: سالاد پاپایا و سبزیجات با ترکیبی از طعم‌های ترش، تند، شیرین و شوره.

بدترین غذاهای تایلند

  • Pla som: ماهی تخمیر شده‌ی خام که باعث شکل‌گیری سرطان در مجاری صفراوی می‌شه.
۷- یونان

سوولاکی یه جور کباب فوری یونانیه که با گوشت‌های تیکه‌ای و سبزیجات به وسیله سیخ و روی منقل درست می‌شه. این کباب با نون پیتا و مخلفات، شکلای جور واجور سس، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و چاشنی‌های دیگه سرو می‌شه.

در کنار دریای آبی و خونه‌ های سفید و آبی در یونان می‌تونید از طعم عالی غذاهای این کشور آخر لذت رو ببرین. از زیتون و پنیر فتا گرفته تا سالادهای رنگی و گوشت‌های کبابی.

بیشتر غذاهای یونانی با روغن زیتون جفت و جور می‌شه و همین دلیل خوش‌طعم شدن این خوراکی‌ها می‌شه. سوپ عدس و دلمه از جمله خوراکی‌های جذاب یونان هستن.

خوشمزه‌ترین غذاهای یونان

    • روغن زیتون: این روغن رو روی نون، سالاد و هر غذایی که بریزن طعمی عالی ایجاد می‌کنه.
    • Spanakopita: «پای اسفناچ» ترکیبیه از اسفناچ، روغن‌زیتون و سبزیجات انتخابی شما که با پنیر و یه لایه خمیر فیلو پوشیده شده، اون‌قدر در فر پخته می‌شه تا به رنگ طلایی دربیاد بعد داغ سرو شه.

 

  • Gyros: ساندویچ نون پیتا یا گوشت برشته و کبابی

 

 

 

بدترین غذاهای یونان

 

 

  • Lachanorizo: پیاز و کلم پخته شده در ترکیب با برنج.

 

۶- هند

چای هندی با طعمی شیرین و پرادویه

غذاهای هندی به ادویه و فلفل بسیاری زیادی که در پخت اونا استفاده می‌شه، معروفیت دارن. هندی‌ها با اضافه کردن پوست لیموترش به غذاهای شیرین طعمی عجیب و باحال درست می‌کنن که حتما از خوردن اونا هیجان‌زده میشین.

غذاهای دریایی گوآ، وازوان در کشمیر و غذاهای نارگیلی در کرالا همه محبوب گردشگران از سراسر جهان هستن.

خوشمزه‌ترین غذاهای هندی

  • دال: سوپ عدس در هند رو حتما امتحان کنین چون طعمی منحصربه فرد داره.
  • دوسا: پنکیک پر شده از سبزیجات و پنیر که واسه شام یا ناهار گزینه بسیار خوبیه.
  • چای: چای هندی با ادویه‌هایی که در دم کشیدنش استفاده شده، طعمی بی‌مثل داره.

بدترین غذاهای هندی

  • بالتی چیکن: یه غذای اصالتا انگلیسیه که از زمان استعمار هند وارد این کشور شده و اصلا هم خوشمزه نیس.
۵- ژاپن

ژاپنی‌ها واسه سوشی‌های بی‌مثل خود معروفیت جهانی دارن. در این کشور غذاهای متنوعی هست که می تونین از طعم و رنگ و تزئین اونا لذت ببرین. به طور مثال، تاکویاکی، قطعات اختاپوس له و سرخ شده تو یه تابه مخصوصه. این اسنک‌های کوفته‌ای کوچیک بعد با سس تاکویاکی، مایونز و کمی پیازچه طعم دار می‌شه. همه این مواد در کنار هم طعمی دلپذیر رو به ارمغان می‌بیارن. یا یاکیتوری کباب مرغ گریل شده روی آتیش ذغاله.

خوشمزه‌ترین غذاهای ژاپنی
    • سوپ میسو: غذاییه که همه طعم‌های غذاهای ژاپنی رو در خود داره.
    • سوشی: سوشی‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شن: ماکیزوشی (makizushi) که رول‌های ماهی پیچیده شده در جلبک دریایی هستن و ساشیمی (sashimi) که ماهی برش داده شده روی برنجه. هر دوی اون‌ها به یه اندازه خوش طعم و خوشمزه هستن! اما شاید خوشمزه‌ترین اون‌ها ساشیمی اونانی (unagi)، یا مارماهی آب شیرین باشه. با اینکه این غذا به صورت خام سرو نمی‌شه اما در میان شکلای جور واجور سوشی خوشمزه‌ترین طعم رو داره.

 

  • تمپورا: یه غذای سرخ‌کردنی که اصلا چرب نیس.

 

 

 

 

بدترین غذاهای ژاپنی

 

  • فوگو: از بادکنک ماهی سمی جفت و جور می‌شه و می‌تونه واسه فردی که اونو می‌خورد خطراتی بدنبال داشته باشه. فوگو به عنوان ساشی‌می و چیرینابه (یه جور سوپ داغ) پخته می‌شه.بعضی می گن که کبد این ماهی خوشمزه‌ترین بخش اون هستش درحالی که این بخش زهردارترین بخش این ماهیه.

 

۴- اسپانیا

 

چوروس: پیراشکی شکلاتی

 

 

اسپانیا هم یکی دیگه از مقاصد شکم‌گردیه. در این کشور تا می‌تونید بخورین و بخورین و خوش بگذرونین. از شکلای جور واجور میوه و غذاهای مدیترانه‌ای گرفته تا عطر زعفران و هل رو می‌تونید در گوشه و کنار این شهر حس کنین. غذاهای اسپانیایی واقعا خوشمزه هستن.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای اسپانیایی

 

  • Jamon Iberico: این یه غذای گوشتیه که گوشت رو به مدت ۲ تا ۴ سال در برابر هوا خشک می‌کنن  از اون در پخت غذا استفاده می‌کنن.
  • Churros: خوشمزه ترین پیراشکی دنیا که از کره، آرد، تخم‌مرغ، شکر و پودر دارچین جفت و جور می‌شه.

بدترین غذاهای اسپانیایی

Gazpacho: گازپاچو یه سالاد مایعه! و از گوجه‌فرنگی، خیار، ریحان، پیاز، فلفل سبز، روغن زیتون و رب گوجه‌فرنگی تشکیل شده.

۳- فرانسه

 

باگت تازه فرانسه

 

وقتی به فرانسه سفر می‌کنین می‌تونید در کنار جاذبه‌های گردشگری بسیار قشنگتر از غذاهای خوش‌طعم این کشور هم آخر لذت رو ببرین. شکلای جور واجور نوشیدنی‌ها، پنیرها و دسرهای فرانسوی رو تست کنیدو از طعم اونا سوپرایز شید. تاس کباب لوبیا و گوشت، استیک و …

خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی

  • حلزون خوراکی (Escargot ): اسکارگو به فرانسوی یعنی حلزون. همون حلزون باغی که بیشتر ما حتی دوست نداریم به اون دست بزنیم یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسه س.
  • ماکارون: این شیرینی در ایران هم طرفداران بسیار زیادی داره.
    ماکارون شیرینی خوش رنگ و لعابیه که از آرد بادام جفت و جور می‌شه.
  • باگت:  این نون هم نیاز به توضیح نداره. یکی از محبوب‌ترین نون‌های جهان که ریشه در کشور فرانسه داره.

بدترین غذاهای فرانسوی

  • Foie gras: جگر چرب غاز. جگر چرب، غذایی گرون قیمت و گران‌قیمته که کشور فرانسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اون هستش و جزو خوراک‌های فرانسوی به‌شمار میاد. جگر چرب رو می‌توان به عنوان چاشنی یا مزه یا به صورت یه وعده جداگونه همراه با مخلفات صرف کرد.واسه جفت و جور این خوراک، مرغابی و غازهایی با سن ۹ تا ۲۵ هفته رو به مدت ۱۴ تا ۲۱ روز مجبور به خوردن مقدار زیادی غذا می‌کنن. حتی اگه میلی به خوردن اون نداشته باشن تا وقتی که بیشتر از اندازه چاق شده و به مریضی کبد چرب گرفتار شن. واسه انجام این کار لوله‌ای فلزی از گلوی حیوان به داخل معده‌اش وارد می‌کنن و به جونور به زور غذا میدن، تا حدی که جگر اون‌ها بزرگ و بزرگتر شه.
    بزرگ شدن جگر حیوان می‌تونه تا ۱۰ برابر اندازه اولین باشه. وزن پایانی اون از حدود ۸۰ گرم به ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم می‌رسد. بعد اون‌ها رو درون قفس‌های بسیار کوچیک قرار میدن و اون‌ها رو مجبور می‌کنن که تو یه حالت ثابت و بدون حرکت بایستند تا انرژی مصرف نکنن. اون‌ها رو مجبور به خوردن می‌کنن تا جایی که بمیرن یا بدن اون‌ها نتونه این مقدار غذا رو تحمل کنن.

۲- چین

 

کباب اردک

 

غذاهای چینی بسیار جور واجور و متفاوت هستن و نمی‌توان باور کرد که همه اونا به یه ملت و یه کشور تعلق داشته باشن. اما همین تنوع باعث شده تا چین به بهشت شکم‌گرده ها تبدیل شه.

خوشمزه‌ترین غذاهای چینی

  • گوشت خوک شیرین و ترش
  • دیم سام: یه غذای سنتی که گویی ترکیبی از سنت‌های هنگ‌کنگ و نیویورکه
  • Xiaolongbao (شیائو لانگ بائو): یه جور سوپ خوشمزه س که دامپلینگ در خورد داره. مواد داخلی این غذا ترکیبی از تیکه‌ های گوشت، پیازچه، زنجبیل، سس سویا و مقدار کمی روغن کنجده و در مواردی از گوشت خرچنگ هم استفاده می‌شه.  روش درست کردن خمیر اون بسیار ساده س! و از ترکیب آرد و آب جفت و جور می‌شه. این غذای خوشمزه بیشتر بخارپز شده و همراه با سوپ سرو می‌شه که طعم و مزه اونو تکمیل می‌کنه. این کوفته‌ها بیشتر یا به عنوان میان وعده سرو یا در صبحونه خورده می‌شن.

بدترین غذاهای چینی

  • سوپ باله کوسه: این غذا در رستوران‌های چین ممنوعه اما بازم در گوشه و کنار کشور پیدا می شه.

۱- ایتالیا

هیچ غذایی به خوشمزگی پیتزای ایتالیایی نیس

پیتزا، پاستا، شیرینی و نوشیدنی‌های ایتالیایی همه بسیار خوش طعم و خوشمزه هستن و کمتر غذایی از این کشور رو می‌توان پیدا کرد که طعم بی‌مثل نداشته باشه.

از ریزوتوی پنیری گرفته تا گوشت‌های برشته، همه غذاهای ایتالیا عالیست.

خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی

  • اسپاگتی با سس بلونز: ما در ایران این غذا رو به سبک خودمون درست می‌کنیم و غذایی شدیدا خوش‌مزه و لذیذه.
  • پیتزا: کمتر کسی رو در جهان می‌تونید پیدا کنین که پیتزا دوست نداشته باشه.
  • قهوه: نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل کاپوچینو که بسیار محبوبه هم به به کشور ایتالیا تعلق داره.
بدترین غذاهای ایتالیایی
  • بوفالو موتزارلا: توپ‌های اسفنجی، سفید پنیری که از شیر بوفالو جفت و جور می‌شه بسیار بی‌مزه س.
این مطلب را هم بخوانید :   شرایط ملک و ضوابط بازپرداخت تسهیلات «وام مسکن یکم»