اردیبهشت 20, 1403

سختکوشی و استرس کاری رییس جمهور کره جنوبی به قیمت از دست دادن ۱۲ دندان

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی، در حال رهبری کردن عصری از روابط گرم، به شکلی بی سابقه و تاریخی، با همسایه هسته ایش، کره شمالی، و یکی از بزرگ ترین مذاکرات هسته ای و نظامی در تاریخه. اما فشار زندگی کاری در سئول باعث شده که ایشون به خاطر استرس تعداد خیلی از دندون هاش رو از دست بده، روشی که واسه کارا و مشاغل بزرگ در کره جنوبی چیز عجیبی به نظر می رسه. رافال تومانسکی، نماینده رسانه بیزینس اینسایدر در لهستان، ملاقاتی با از بین رفتنی سان، سفیر کره جنوبی در ورشو، داشته که در اون ایشون از حجم بالای کاری و خسته کننده بودن اون در حکومت سئول میگه. سان که اولین مصاحبه خود با رسانه های خارجی در ۱۲ سال گذشته رو انجام داده به تومانسکی میگه که در روزگاری که ایشون به عنوان سخنگوی روه موو هیون، رییس جمهور قبلی کره جنوبی، خدمت می کرد، شناخت خوبی از رییس جمهور الان کشورش پیدا کرده.

سان در این باره میگه: «خدمت ما کمی بیشتر از یه سال همزمان شد و وقتی که من دفتر ریاست جمهوری رو ترک کردم اون به عنوان رییس کارکنان رییس جمهور روه انتخاب شده بود. وقتی که کار در کاخ آبی رو شروع کردم به من گفته شد که دستیار رییس جمهور بودن کار بسیار سختیه، هم از دید روحی و هم فیزیکی و بیشتر از یه سال و نیم هم طول نخواد کشید». واسه مقایسه باید بدونین که دوره ریاست جمهوری در کره جنوبی ۵ ساله س اما مثل گفته شده بود که ایشون تنها حدود یه سال در سمت مشاور رییس جمهور باقی می مونه.

سان در ادامه میگه: «ایمپلنتای دندانی یکی از نشونه های غیر قابل تحمل بودن این کاره. رییس جمهور مون روزگاری که واسه رییس جمهور روه کار می کرد ۱۰ عدد از دندون هاش رو به طور با هم کشیده و در زمان ریاست جمهوری هم دو دندون دیگه خود رو کشید. من هیچ کدوم از دندون ام رو از دست نداده ام و همکارانم به خاطر این که ً من به اندازه کافی کار نکرده ام منو دست میندازن». مردم کره جنوبی به کار زیادتر از اندازه معروفیت دارن طوری که بعضی وقتا کار زیاد باعث مرگ اونا می شه.
معمولا هر شهروند کره ای در کنار مکزیکیا با ۲٫۱۳۳ ساعت کار در هر سال بیشترین ساعات کار در طول سال رو بیشتر از هر کشور دیگری داره در حالی که این عدد در آمریکا به صورت میانگین ۱٫۷۹۹ ساعته. کارشناسان فرهنگ قبول شده خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار کردن و اطلاعات کم در مورد حقوق کارگران رو عامل ساعات کار مرگبار و کشنده در میان کره ایا می دونن.

این مطلب را هم بخوانید :   فهرست کامل کالاهای ممنوعه در سفر به عربستان سعودی برای حج ۹۷

در حالی که اقتصاد کره جنوبی از محل تولید اجناس باکیفیت رشد زیادی داشته اما تکنولوژی بازم کارگران رو واسه ساعات همیشگی در طول روز مشغول کار نگه داشته.
در مورد تاثیر استرس روی سلامت دندانا با یه دندانپزشک صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هر چند استرس کاری به شکل کامل و مستقیم نمی تونه باعث از بین رفتن دندانا شه اما می تونه در این موثر واقع شه.
در شرایط استرس شدید، افراد ممکنه همیشهً دندون هاشون رو به هم فشار بدن، به اندازه قبلی به سلامت و بهداشت دندون هاشون اهمیت ندن و در خطر بیشتری واسه دچار شدن به بیماریای لثه قرار داشته باشن. همه این موارد می تونه به از بین رفتن دندانا کمک کنه، همون مشکلی که ً رییس جمهور الان کره جنوبی و بسیاری دیگه از مردم این کشور با اون مواجه هستن. سون از رییس جمهور کره جنوبی به عنوان یه کارگر خستگی ناپذیر یاد می کنه که در هر زمینه ای وارد عمل می شه.

ایشون در این باره میگه: «در سال ۲۰۱۱، رییس جمهور مون جائه این که در اون زمان وکیل محترمی بود، قرار بود اولین مصاحبه خود با رسانه های خارجی اش رو با خبرگزاری رویترز داشته باشه و ازم خواسته شد که مترجم اون باشم. گزارشگر به دنبال یه سوکت می گشت که اونو به لپ تاپش وصل کنه اما چیزی پیدا نمی کرد.
در اتاقی که تعداد خیلی از افراد حضور داشت کسی جز رییس جمهور مون متوجه این موضوع نشد.
با لباسایی بسیار فاخر اون به طور کاملً به روی دست و پاهاش افتاد تا یه سوکت واسه ایشون پیدا کنه.
وقتی که یکی رو که در کف سالن مخفی شده بود پیدا کرد، سیم رو گرفته و کامپیوتر رو به اون وصل کرد، زانوهاش رو تکوند، نشست و درخواست کرد که اولین سوال از اون پرسیده شه».