8 مرحله ساده برای تکمیل حسابرسی فنی سئو
ممیزی فنی سئو به تیم ها کمک می کند تا مسائل پشت صحنه را که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد مانند سرعت سایت، نمایه سازی و بک لینک ها درک کنند. این مهم است که متخصصان سئو دید کاملی از تمام عناصری که بر رتبه بندی صفحه تأثیر می گذارند داشته باشند تا تیم ها بتوانند بهترین اقدام را برای بهبود موقعیت خود انجام دهند. طراحی سایت
انجام ممیزی های فنی سئو روزانه برای ایجاد یک استراتژی سئو عالی بسیار مهم است. اما اگر هنوز در حال شروع کار هستید، شروع به کار با یک شرکت جدید کرده اید، یا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک ممیزی فنی سئو را کامل کنید، ممکن است بسیار دشوار باشد.
در این مقاله، ما بیش از هشت مرحله را مرور خواهیم کرد تا به شما در تکمیل ممیزی فنی سئو کمک کنیم، ترافیک وب را به صفحات وب خود افزایش دهید و اعتماد به نفس خود را به عنوان یک متخصص سئو افزایش دهید.
ممیزی فنی SEO چیست؟
آنچه اکثر مردم به عنوان سئو فکر می کنند، چیزی است که متخصصان از آن به عنوان SEO در صفحه یاد می کنند. اینجاست که یک حرفه ای محتوایی را که در یک وب سایت ظاهر می شود بهینه می کند تا به طور ارگانیک برای مخاطبان مناسب ظاهر شود.
سئوی فنی مربوط به محتوایی نیست که در یک وب سایت ظاهر می شود، بلکه به نحوه حرکت کاربران و ربات های جستجو در هر صفحه مربوط می شود. ممیزی فنی سئو زمانی است که متخصصان از چک لیستی از عناصر فنی پشت صحنه برای بررسی و بهبود برای افزایش رتبه صفحه در موتورهای جستجو استفاده می کنند.
چه چیزی در ممیزی فنی SEO دخیل است
وقتی متخصصان سئو یک ممیزی فنی سئو را انجام میدهند، مجموعهای از عواملی را که بر سرعت، عملکرد و قابلیت استفاده وبسایت تأثیر میگذارند بررسی میکنند و برای بهینهسازی صفحات وب اقدام میکنند. ممیزیهای فنی سئوی فنی منظم، گاهی اوقات میتواند به متخصصان کمک کند تا در مورد مسائل فنی که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشند، بیاموزند.
متخصصان سئو و تیم های بازاریابی از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی Google، Google PageSpeed Insights، خزنده های وب، خزنده های موبایل و ابزارهای نمایه سازی برای بهینه سازی صفحات وب خود و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو از طریق ممیزی های فنی SEO استفاده می کنند.
زمانی که باید یک ممیزی فنی سئو را تکمیل کنید
تکمیل ممیزی های فنی سئو به طور منظم مهم است. برخی از کسب و کارها از SEO فنی برای کمک به بهبود جریان نقدی از طریق ترافیک وب و تبدیل استفاده می کنند، بنابراین حسابرسی روزانه ضروری است. اما برای وبلاگ ها و وب سایت های شخصی، ممیزی هفتگی یا ماهانه سئو باید کافی باشد.
علاوه بر تعمیر و نگهداری منظم، هنگام نقل مکان به یک سایت جدید، شروع به کار آزاد برای یک مشتری جدید یا زمانی که برای اولین بار در یک شرکت استخدام می شوید، همیشه باید یک ممیزی فنی سئو را تکمیل کنید. و البته، ممیزی فنی سئو نیز در دوره هایی که رتبه شما راکد است یا در حال کاهش است، مفید است.
آنچه باید قبل از انجام ممیزی فنی SEO انجام دهید
قبل از انجام ممیزی فنی سئو، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید:
- دریابید که اهداف مشتری شما چیست. آیا آنها می خواهند سئو سایت را بهبود بخشند، صفحات وب را برای کاربران آسان تر کنند. ، یا عملکرد سایت خود را بهینه کنند؟
- به ابزارها و تجزیه و تحلیل آنها دسترسی پیدا کنید. برای انجام ممیزی فنی سئو، باید بتوانید به مواردی مانند کنسول Google سایت، تجزیه و تحلیل نظارت بر عملکرد و هر چیز دیگری که برای برآورده کردن انتظارات مشتری خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید.
- یک قرارداد کتبی امضا کنید. چه برای یک کار قرارداد داشته باشید یا یک کار مداوم، مهم است که یک توافق نامه کتبی داشته باشید که در آن توضیح دهید که قرار است چه کاری انجام دهید و چگونه آن را انجام خواهید داد. همچنین به سلب مسئولیت و فهرستی از مسئولیتها نیاز دارید تا در مورد چیزهایی که خارج از کنترل شما نیستند، پاسخگو نباشید.
داشتن همه این اطلاعات از قبل مهم است تا بتوانید برای کار آماده شوید. برای مثال، اگر برای یک شرکت SaaS کار میکردید، ممکن است برای انجام ممیزی فنی سئو در صفحات فرود تخصصی خاص بر اساس صنعت و نوع کسبوکارشان استخدام شوید تا مطابق با جستجوهای قبلیشان در مقابل افراد مناسب ظاهر شوند. رفتار کاربر.
اما اگر برای یک شرکت خردهفروشی کار میکردید، کار شما ممکن است این باشد که مطمئن شوید صفحات سریع بار میشوند، مشکلی در تصویر وجود ندارد و همه پیوندهای 4xx شما به مکانهای صحیح هدایت میشوند.
راهنمای گام به گام برای تکمیل حسابرسی فنی SEO
بیایید هر یک از هشت مرحلهای را که به شما کمک میکند یک ممیزی فنی SEO را با موفقیت انجام دهید، طی میکنیم.
1. وب سایت خود را خزیدن
از ابزاری استفاده کنید که وبسایت شما را اسکن میکند تا بررسی کند چه تعداد URL وجود دارد، چه تعداد از آنها قابل فهرستبندی هستند و چه تعداد از آنها مشکل دارند، از جمله مشکلاتی که مانع عملکرد سایت شما میشود.
برای کاربران Wix، Deepcrawl بهترین ابزاری است که حرفهایها به آن اعتماد دارند، اما بیشتر افراد با استفاده از کنسول جستجوی Google شروع به کار میکنند:
- تصمیم بگیرید که از کدام قالب نقشه سایت می خواهید استفاده کنید: XML، RSS، mRSS، Atom 1.0 یا Text.
- نقشه سایت را به صورت دستی یا خودکار با یک سازنده نقشه سایت ایجاد کنید.
- نقشه سایت خود را به فایل robots.txt خود اضافه کنید یا آن را از طریق کنسول جستجو به Google ارسال کنید.
معرفی سایت: https://aliarm.ir/ایجاد-تیم-های-طراحی-وب-سایت-موثر/
2. مشکلات نمایه سازی نقطه ای
اگر وب سایت صفحاتی دارد که Google نمی تواند آنها را بخزد، ممکن است به درستی نمایه نشده باشد. در اینجا برخی از مشکلات رایج نمایه سازی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:
- خطاهای فهرست بندی
- خطاهای robots.txt
- مشکلات نقشه سایت
ساده ترین راه برای بررسی فهرست بندی سایت خود استفاده از گزارش پوشش در کنسول جستجوی گوگل است. این به شما می گوید که کدام صفحات ایندکس شده اند و چرا سایرین حذف شده اند تا بتوانید آنها را اصلاح کنید. ممکن است لازم باشد بودجه خزیدن خود را بهینه کنید تا مطمئن شوید که صفحات شما به طور منظم ایندکس می شوند.
3. عناصر فنی روی صفحه
را بررسی کنید
اگرچه عناصر درون صفحه اغلب از ممیزی فنی سئو حذف می شوند، اما توجه به آنها به عنوان یک خانه داری اساسی در نظر گرفته می شود که باید مورد توجه قرار گیرد. در اینجا لیستی از عناصر درون صفحه برای بررسی در طی یک ممیزی فنی SEO آمده است:
-
- عناوین صفحه و برچسبهای عنوان
- توضیحات متا
- برچسب های متعارف
برچسبهای
hreflang
- نشانه گذاری طرحواره
4. مشکلات تصویر را شناسایی کنید
بهینه سازی تصویر یکی دیگر از جنبه هایی است که اغلب نادیده گرفته می شود و برای ممیزی های فنی سئو بسیار مهم است. اطمینان از نداشتن خطا در تصاویر میتواند به رتبهبندی سایت از بسیاری جهات، از جمله بهبود سرعت بارگذاری، افزایش ترافیک از Google Images، و دسترسی بهتر کمک کند.
حتماً مشکلات فنی تصویر را شناسایی کنید، مانند:
- تصاویر شکسته
- اندازه فایل تصویر خیلی بزرگ است
- پیوندهای صفحه HTTPS به تصویر HTTP
- متن
alt
وجود ندارد
5. پیوندهای داخلی را تجزیه و تحلیل کنید
در مرحله بعد، تجزیه و تحلیل پیوندهای داخلی مهم است. کدهای وضعیت 4xx را که نیاز به تغییر مسیر دارند، شناسایی کنید. اگر صفحات یتیمی وجود دارد که هیچ پیوند داخلی به آنها منتهی نمی شود، آنها را شناسایی و آدرس دهید.
6. پیوندهای خارجی
را بررسی کنید
بعد، به پیوندهای خارجی بروید. لینک های خارجی به این دلیل مهم هستند که یک وب سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو معتبرتر می کنند. مطمئن شوید که همه بک لینک ها فعال هستند و به صفحات شکسته منتهی نمی شوند، و بررسی کنید که همه صفحات دارای پیوندهای خروجی هستند.
7. سرعت و عملکرد سایت را اندازه گیری کنید
جستجوی Google موقعیت های رتبه بندی بهتر را به وب سایت هایی با عملکرد خوب و زمان بارگیری سریع می دهد.
در اینجا نحوه استفاده از Google PageSpeed Insights برای بررسی عملکرد سایت آمده است:
- به صفحه Google PageSpeed Insights بروید.
- URL صفحه وب خود را در کادر وارد کنید.
- بر روی تجزیه و تحلیل کلیک کنید و نتایج خود را مشاهده کنید.
این ابزار امتیاز کلی، داده های میدانی، پیشنهادات و سایر اطلاعات تشخیصی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به بهبود سرعت صفحه شما کمک کند.
8. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است
در نهایت، مطمئن شوید که سایتی که در حال بررسی آن هستید سازگار با موبایل، پاسخگو و سازگار با مرورگرهای مختلف باشد. Google صفحات وب پاسخگو را ترجیح می دهد که به راحتی بارگیری می شوند و بدون توجه به دستگاه کاربر قابل مشاهده هستند.
در اینجا مثالی از نحوه استفاده CryptoWallet.com از طراحی موبایل و وب پسند آورده شده است:
بررسی واکنشپذیری یک وبسایت با ابزاری مانند بررسیکننده طراحی وب واکنشگرا یا با این مراحل در Google آسان است. کروم:
- صفحه وب را در Google Chrome باز کنید.
- برای باز کردن منو کلیک راست کرده و Inspect را انتخاب کنید.
- روی نوار ابزار تغییر دستگاه کلیک کنید تا ببینید وب سایت در صفحه نمایش و موبایل چگونه به نظر می رسد.
در حال تکمیل
ممیزیهای فنی سئو به بهینهسازی وبسایتها کمک میکند تا درک آنها برای کاربران و رباتهای نمایهسازی آسانتر باشد. انجام ممیزی فنی سئو شامل عناصر زیادی است، اما این فرآیند هشت مرحلهای میتواند به سادهسازی گردش کار شما کمک کند تا چیزی را از دست ندهید.
منبع: https://iransite.com