اردیبهشت 28, 1403

نحوه محاسبه وزن به همراه جدول سایز لوله کاروگیت | آذرآوند

در دمای بیش از 40 درجه جهت انتقال عمومی آب اشامیدنی با متراژ بالاتر از لولههای پلی اتیلن آبرسانی استفاده می شود و مهمترین کابرد لوله پلی اتیلن آبرسانی در تأمین آب دفن شده شهرداری ، تأمین آب ساخت و ساز ، آبیاری زمین های کشاورزی ، محوطه های مسکونی ، سیستم های تأمین آب دفن شده گیاه می جدول سایز لوله کاروگیت باشد. کارخانجات تولید لولههای پلی اتیلن مشغول به فعالیت می باشند که هریک دارای ظرفیتهای مختلفی می باشند. لوله پلی اتیلن با چگالی بالا اغلب به عنوان لوله انتخابی برای مهندسی شهرداری استفاده می شود و از اینرو گزینه مناسب برای تصفیه فاضلاب و انتقال فاضلابهای شهری می باشد. خصوصیات و ویژگی های لوله پلی اتیلن باعث شده است که در صنعت به شدت طرفدار پیدا کند و روز به روز استفاده از آن افزایش یابد. استفاده از این لوله کاربردی نیز باعث می شود نیاز به اتصالات پیچیده و مکانیکی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

 

برای خرید لوله کاروگیت باید از فروشنده اطلاعاتی در مورد وزن هر شاخه به دست آورده زیرا آن ها قیمت متفاوتی دارند، البته برای خرید نباید تنها قیمت لوله را مورد بررسی قرار داد بلکه باید کیفیت و استحکام لوله ها را ارزیابی کرده، زیرا این دو مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر لوله ای را به بهانه آنکه قیمت مناسبی دارد انتخاب کنیم بعد از مدتی مجبور به تعویض آن می شویم. همچنین در برابر سرما نیز آستانه تحمل بالایی دارند به همین دلیل در مناطق سردسیری و یا مناطق کویری که زمستان های بسیار سردی دارند دچار یخ زدگی و ترک نمی شوند. مواد و متریال لوله کشی برای دستیابی به موفقیت کلی سیستمهای زمین گرمایی زیزمینی حیاتی است چرا که باید مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت شیمیایی ، انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر ضربه ، مقاومت در برابر رشد کند ترک ، مقاومت هیدرواستاتیک طولانی مدت (قابلیت فشار) و مقاومت در برابر دما را فراهم کند .

 

همچنین با کاهش سرعت ورود و خروج فاضلابها، شرایط را برای آرامش ابتدایی فاضلاب و خروج بدون گاز و فشار پساب فراهم میکند. یک مخزن ذخیره سازی است که در آن تصفیه پساب انجام نمی شود و در چنین سازه هایی با کمک تجهیزات زهکشی فاضلاب تخلیه می شود. کاروگیت 12 اینچ فاضلاب و پساب 90 متر. قیمت لوله کاروگیت به عوامل زیادی نظیر طول، قطر، ابعاد، وزن، سایز، نوع کاربری و محل نصب آن بستگی دارد. کاهش زمان دسترسی به محصول خریداری شده به همراه کیفیت بالا و طول عمر بالای انواع لولههای پلی اتیلن این شرکت مهمترین ضمانت ما به مشتریان و مزیت ما نسبت به سایر تولید کنندگان می باشد. همانطور که در بالا گفته شد، لوله پلی اتیلن سایزها، ضخامت ها و قطرهای مختلفی دارد. لوله پلی اتیلن فاضلابی نیز به سبب برخورداری از مزیتهای بی شمار همچون مقاومت در برابر سایش ، مقاومت در برابر اسید و خوردگی، مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و مقاومت در برابر فشار زیاد، در گذر زمان جایگزین لولههای سنتی و لولههای سیمانی موجود در بازار داخل و خارجی شده است، از همه مهمتر این که جابجایی و حمل و نقل لولههای فاضلابی پلی اتیلن خیلی ساده می باشد و این نیز در پرتو وزن سبک آنها میسر می باشد.

حال این سوال پیش می آید آیا لولههای پلی اتیلن نیز طعم و بوی آب آشامیدنی را تغییر می دهند؟ لولههای پلی اتیلن HDPE در حال حاضر از ترکیبات مواد لوله PE 3608 یا PE 4710 و تثبیت کننده رنگ و ماورا بنفش C یا E و استاندادر ASTM D3350 تولید می شود. لیکن در حال حاضر قیمت لوله کاروگیت مخابراتی بدلیل اینکه تمامی مواد اولیه توسط شرکت های پتروشیمی در ایران تامین می شود از قیمت لوله پلیکای مخابراتی مناسب تر می باشد. دسته دوم از لولههای پلی اتیلن ، لولههای کاروگیت می باشند که دارای دولایه ماده پلی اتیلن می باشد لایه خارجی لولههای پلی اتیلن دوجداره ( لوله کاروگیت ) کامل صاف و صیقیلی طراحی شده است و لایه خارجی آن بصورت حلقه حلقه طراحی می گردد که طراحی هر لایه دارای دلایلی کاملا مهندسی ساز می باشد. هنگام خرید لوله پلی اتیلن باید به نکات و مواردی حتما توجه کنید و آنها را بررسی نمایید تا بتوانید خریدی درست و مناسب داشته باشید. انواع لوله کاروگیت با توجه به کاربرد آن ها از ۱۱۰ تا ۵۰۰ میلیمتری که معمولا در لوله کشی فاصلاب خانه ها، پوشش دور سیم برق ساختمان ها و مجتمع ها، فاضلاب و زهکشی، فاضلاب شهری و روستایی، بیمارستان ها، هندهول ها، جمع آوری آب های سطحی و…

این مطلب را هم بخوانید :   کاملترین مجموعه فرهنگ لغات و اصطلاحات کوچه بازاری ایرانی قسمت 238

 

آتاپایپ – تولید کننده انواع لوله های پنج لایه، UPVC و دیگر … بر روی لولههای تولید شده به وسیله یک دستگاه لیبل زن، تاریخ تولید، مشخصات فنی، علامت استاندارد و نام شرکت ثبت می شود و سپس به وسیله یک دستگاه برش در طول های مختلف برش داده می شوند. یا اینکه با خرید اینترنتی لوله کاروگیت و مقایسه قیمت حمل و نقل، خیالتان از نظر به صرفه بودن هزینه ها راحت شود. لولههای اسپیرال کاروگیت به صورت جوش لب به لب یا اکستروژنی به یکدیگر متصل میگردند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند . از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. از آنجایی که لولههای زهکش یو پی وی سی دارای ساختار خشکی می باشند و بصورت جامد و سفت می باشند تحمل ضربه پذیری و فشار مکانیکی را نخواهند داشت از اینرو تولید کنندگان با تولید لولههای پلی اتیلن دوجداره (لولههای زهکش کاروگیت) این مشکل را مرتفع نموده اند. در مقایسه با لولههای قدیمی از قبیل لولههای فلزی ، سیستم های لوله HDPE دارای مزایای بیشتری هستند و عمر مفید این دسته از لولههای پلی اتیلن نیز بیش از 50 سال می باشد.

 

نقشه کامل از طرح اجرایی برای این لوله ها میتواند در این زمینه بسیار مفید باشد. عمر مفید این دسته از لوله ها 4-6 برابر لولههای فولادی است . مسئله دیگری که بهکار بردن لولههای پلیاتیلنی را در کانالهای فاضلابی امکانپذیر کرده است مقاومت بالای آنها در برابر ضربه و فشار است. این لوله ها، در این فضا خیلی عالی کار کرده و از بین تپنمی روند. در انتخاب لوله کاروگیت ۶ متری یا ۱۲ متری این نکته حائز اهمیت است که حالت به صرفه ما بین دو متغییر قیمت حمل و جابجایی و هزینه نصب انتخاب شود. بازار خرید انواع لوله کاروگیت در کشور با توجه به کاربرد های گسترده این محصول بسیار پر رونق است. در کشور ما نیز کارخانه هایی برای تولید لوله کاروگیت وجود دارد که محصولات متنوع و با کیفیتی تولید می کنند.لازم به ذکر است وظیفه ی پخش و توزیع این محصول به عهده پخش کننده لوله ی کاروگیت با کیفیت است. از روش های دیگر اتصال لوله های کاروگیت روش جوشکاری است. روش اتصال کوپلر موفه دار از روش های دیگر ارزان تر است اما باعث می شود که فشار در لوله افت کند. بهتر است بدانید هرچه فشاری که لوله پلی اتیلن تحمل می کند بیشتر باشد، وزن آن بالاتر می رود و در نهایت قیمتش افزایش می یابد.

 

ترکیبات آلی فرار به هیچ وجه از داخل لوله پلی اتیلن به بیرون نفوذ نمی کند. آیا لولههای پلی اتیلنی طعم و بوی آب آشامیدنی را تغییر می دهد؟ آیا این لوله ها برای سلامتی مضر هستند؟ لوله پلی اتیلن تکجداره HDPE قابلیت تحمل فشار 4 ، 6 ، 10 ، 12 و حتی 25 بار را دارند. برای نمونه های پلی اتیلنی با ظرفیت مخزن ۲ متر مکعب، قیمت ۹ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. ولی به طور کلی قیمت های آن ها از متری ۱۲ هزار تومان تا متری ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متغیر است. بهتر است بدانید تمامی این مراحل توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. کارخانه تولید لوله پلی اتیلن شرکت سازآب واقع در قزوین و ارومیه می باشد. پلی اتیلن از ترکیب اتمهای کربن و هیدروژن تولید می شود که در پتروشیمی ها این ماده برای کابردهای گوناگون اعم از تولید لولههای ترموپلاستیک فرآوری می شود. 1- این نوع پلیمر از فرآیندپذیری بهتری برخوردار می باشد و ضایعات کمتری داشته و از اینرو خروجی بیشتری خواهد داشت و هزینه مربوط به تولید را کاهش می دهد. در گونه ای که، لوله کاروگیت در زیر زمین قرار است جای بگیرد، بایستی اول بیرون از شبکه به هم اتصال داده شوند و بعد ار آن در کانال که میخواهیم قرارمیدهیم.در بعضی از مورد ها، این لوله برای راه رفت و آمد اشخاص تایید می شود.