این مواد غذایی کالری ندارند | رژیم غذایی

همه غذاهایی که میخوریم صد در صد کالری دارن فقط مقدار کالری اونا با همدیگه فرق داره. یکی کم کالری و دیگری پرکالریه. حالا با ما همراه شید تا غذاهای کم کالری رو براتون معرفی کنیم.

غذاهایی که کم کالری هستن می تونن به اشخاصی که  قصد لاغری دارن کمک کنن، چون بدن می تونه از انرژیای انباشته  شده خود هم در کنار اونا بکار ببره.

همه غذاهایی که میخوریم  صد در صد کالری دارن فقط مقدار کالری اونا با همدیگه فرق داره. یکی کم کالری و دیگری پرکالریه. حالا با ما همراه شید تا غذاهای کم کالری رو براتون معرفی کنیم.


شکلای جور واجور قارچ ها

قارچا مانند پر کاه سبک هستن و کالری چندانی به بدن نمی رسونن. در نتیجه می تونین بدون نگرانی از این مواد غذایی به درد بخور استفاده کنین. باید بدونین که هر 100 گرم قارچ به زحمت 25 کالری وارد بدن می کنه در حالی که همین ماده غذایی شامل پروتئینه و یکی از مواد غذایی فوق العاده واسه ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد حساب می شه. علاوه بر این قارچا شامل اندازه زیادی آب و فیبرهای غذایی هستن. در نتیجه اگه دنبال راهی واسه صاف شدن شکمتون می گردید می تونین به این مواد غذایی اعتماد کنین. بهتره قارچا از گرما و پخته شدن دراز مدت در روغن یا کره دور باشن. چون اینطوری چربی زیادی به خود می گیرن و چهارچوب رژیم لاغری سالم رو به هم میزنن. اگه می خواین کمترین اندازه کالری رو دریافت کنین بهتره قارچ هاتون رو بخارپز کنین.

خیار

پر از آب و شامل مواد معدنی جور واجور به خصوص پتاسیم. خیار جزو میوه های ضدعطش و کم کالری فوق العاده س. هر 100 گرم از این میوه حدود 10 کیلوکالری داره که خیلی ناچیز است. خیار شامل همه ویتامینای خونواده B، ویتامین C و کمی ویتامین پیش ساز A و هم اینکه ویتامین E هستش.

اودیه ها

فلفل، زردچوبه، کاری، آویشن، زیره و چیزای دیگه ای به جز اینا. دنیای ادویه های دنیای رنگارنگ و البته پرخاصیتیه. کالری موجود در این اودیه ها در حد صفره اما در عین حال باعث خوش طعم شدن غذا می شن. از طرف دیگه اودیه ها کاری می کنن که نیاز به نمک واسه خوش طعمی غذا و هم اینکه مواد چرب جذب شده هم کاهش پیدا کنه. پیشنهاد می شه که به غذاهای چرب حتماً ادویه بزنین چون باعث کاهش 30 درصدی تری گلیسیرید جذب شده می شن. هر چیز اندازه چربی دریافتی شما کمتر شه به این معنیه که اندازه کالریای دریافتی هم کمتره.

فلفل تازه

هر 100 گرم فلفل تازه شامل 28 کالریه. هر چی اندازه فلفلی که به غذاتون اضافه کنین بیشتر باشه طعم غذاتون بهتر و اندازه چربی دریافتی شمام کمتر می شه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که فلفل پر از ماده ای به نام کاپسایسین است که اسلحه مجهزی در برابر کلسترول حساب می شه.

کدو

کدو هم جزو اون دسته سبزیجات فوق العاده کم کالریه. هر 100 گرم از این ماده غذایی فقط 15 کیلوکالری داره. عوضش کدو شامل اندازه زیادی مواد معدنی و فیبر و هم اینکه ویتامینای مختلفه. بهتره بدونین که کدو تموم خصوصیات یه ماده غذایی رژیمی رو داراس. این سبزی پرخاصیت پر از آب (95 درصد)، مواد معدنی و مواد مغذی مختلفه. پتاسیم موجود در اون واسه هضم غذا و فسفر اون واسه سلولا، استخونا و دندون هامون سودمنده. کدو هم اینکه شامل کلسیم و منیزیم هم هستش که واسه سلامت استخون ها فوق العاده س.

نکته بسیار مهمی که این وسط باید همیشه به خاطر داشته باشیم اینه که بدن واسه اینکه بتونه سالم باقی مونده و به فعالیتای روزانه خود ادامه بده، نیازمند اندازه خاصی کالریه. مصرف بیشتر از اندازه میوه ها، سبزیجات و یا گیاهانی که دارای کالری کم هستن می تونن به شما کمک کنن تا وزن خود رو کم کنین، اما باید فقط بخشی از رژیم غذایی روزانه شما رو تشکیل. به کار گیری یه رژیم غذایی متعادل رو هیچ وقت یادتون نره.

منبع : mahsho.com

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت آکا

  • مطالب در رابطه