این میوه را فراموش نکنید تا جوان بمانید | سبزیجات

باید بدونین که این میوه خوشمزه پر از "ویتامین E"بوده و محافظ سلولای پوستتانه و اجازه نمی ده پیری به این زودیا به سراغ تون بیاد.

شاید مطالعه خواص این میوه قانعتان کنه هر چند وقت یه بار آووکادو هم بخورین.

 

آووکادو : پر از اسیدهای چرب لازم و ویتامین E

"آووکادو" پر از چربیای خوبه که بیشتر اونا رو "اسیدهای چرب" اشباع نشده تشکیل میدن که واسه سلامت "قلب و عروق" لازم ان. مصرف نصف آووکادو یعنی حدود 100 گرم از اون 8 گرم "اسید اولئیک" نصیب تون می کنه که نقش موثری واسه حفظ و افزایش اندازه "کلسترول خوب خون" داره. همین اندازه شامل 1.8 گرم اسید لینولئیک هم بوده که یه "اسید چرب" لازم واسه کاهش کلسترول بدخونه.

باید بدونین که این میوه خوشمزه پر از "ویتامین E" هم هست. این ویتامین محافظ سلولای پوستتانه و اجازه نمی ده پیری به این زودیا به سراغ تون بیاد و شما رو جوون نگه می داره. ویتامین E خطر دچار شدن به "تصلب شرایین" و حتی بعضی از سرطانا رو هم کم می کنه.

آووکادو : میوه ای پر از ویتامینا و مواد معدنی

با مصرف نصف آووکادو کلی ویتامین عایدتان می شه. یعنی وقتی که 100 گرم برابر نصف یه عدد آووکادو رو میل می کنین 4 تا 6 درصد نیاز روزانه تون به پیش ساز ویتامین آ، 10 تا 15 درصد نیاز روزانه تون به ویتامین C، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 و ویتامین E و هم اینکه 18 درصد نیاز روزانه تون به ویتامین B9 یا همون "اسیدفولیک" تامین می شه. 

آووکادو هم اینکه تامین کننده اندازه خیلی از مواد معدنی بدن به خصوص "پتاسیم" و "منیزیم " است. باید بدونین که پتاسیم واسه افراد "فشارخونی" خیلی خوبه و معمولاً بیشتر افراد با کمبود منیزیم مواجه ان. 100 گرم آووکادو حدود 10 درصد نیاز روزانه ما به منیزیم رو تامین می کنه. پیشنهاد می کنیم خودتون رو از خواص به درد بخور این میوه خوشمزه محروم نکنین.

منبع : tebna.ir

جمع آوری خونواده و روانشناسی