این میوه را در ماه رمضان فراموش نکنید (خواص خرما) | تغذیه سالم

این میوه رو در ماه رمضان یادتون نره (خواص خرما)

خرما به خاطر داشتن منیزم ضد سرطانه.

: این میوه پر از شکلای جور واجور ویتامین از جمله E-C-B-A هستش که تقریباً در هر 100 گرم خرما 14 میلی گرم ویتامین C هست. هم اینکه دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیمه که هر کدوم از این مواد در سلامتی آدم نقش زیادی داره.

زهتاب با توضیح دادن این موضوع که خرما به خاطر داشتن منیزم ضد سرطانه، گفت: به کار گیری این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی اون پیشنهاد شده چون که این میوه، قند کم شده در دوران روزه داری رو جبران می کنه و به دلیل دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن اون، سیستم گوارشی رو که به دلیل روزه داری بی جنب و جوش شده رو به جنب و جوش مجبور می کنه.

ایشون گفت: مصرف خرما در کنار کربوهیدرات و اجناس آردی موجب می شه، در طول روزه داری، کربوهیدرات به آرومی در بدن آزاد شده و انرژی لازم واسه فعالیت روزانه بدن تامین و بدن یهویی دچار افت قند نشه.

زهتاب ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، رژیم پرفیبر بسیار مناسب تر و سالم تر از رژیم غذایی کم فیبره که با در نظر گرفتن این مهم ، کارشناسان صنایع غذایی طلوع سلامتی پس از انجام تحقیقات و بررسیای لازم مبادرت به طراحی محصول شیرینی خرمایی کردن که با دارا بودن پتانسیلای لازم نیاز تغذیه ای مصرف کنندگان رو در زمان روزه داری رو جفت و جور می کنه.

ایشون گفت: بر همین پایه، بهترین رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان، رژیمیه که شامل مایعات و قندهای ساده و قابل جذب سریع باشه چون که در زمان افطار قند خون در پایین ترین حد خود قرار داره که می تونه یکی از دلیلای سردردهای نزدیک افطار باشه و با داشتن رژیم غذایی شامل خرما میشه از ضعف قبل از افطار جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت طلوع سلامتی ادامه داد: هم اینکه به خاطر حفظ ارزش تغذیه ای شیرینیای خرمایی، مواد طبیعی در این محصول به کار رفته و در اون از هیچ گونه مواد نگهدارنده ای استفاده نشده، تا با در نظر گرفتن نیاز روزانه هر فرد به غذای سالم و حفظ مواد طبیعی موجود در اون، این محصول بتونه سهم بزرگی در جلب رضایت و سلامت مصرف کنندگان اجرا کنه.

اینم بگیم، کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنن، وعده افطاری با خرما، آب گرم، چای کمرنگ و شیر شروع شه که با مصرف این مواد، نیاز شدید بدن به مواد قندی به سرعت برطرف شده و بدن آمادگی بهتری واسه به کار گیری مواد غذایی دیگه رو پیدا می کنه.

.

منبع :