این میان وعده مانع پرخوری می شود | تغذیه سالم

مصرف کشمش می تونه خطر دچار شدن به دیابت و مریضیای قلبی رو کم کنه.

تحقیقات محققان آمریکایی نشون میده کودکانی که از کشمش و انگور به عنوان میان وعده استفاده می کنن در طول روز تمایل کمتری به مصرف مواد خوراکی پرکالری دارن. از طرف دیگه کودکانی که تمایل بیشتری به مصرف شکلات، چیپس و تنقلات ناسالم دارن در طول روز بیشتر از مواد پرکالری استفاده می کنن.

واسه انجام این مطالعه به 26 کودک 8 تا 11 ساله که از وزن مناسبی بهره مند بودن، کشمش، انگور، چیپس و شکلات به عنوان میان وعده غذایی داده شد. یافته ها نشون داد خوردن کشمش و انگور میل به پرخوری مخصوصا خوردن غذاها و تنقلات پرکالری رو کم می کنه.

مرور تحقیقات قبلی هم نشون میده که مصرف کشمش می تونه خطر دچار شدن به دیابت و مریضیای قلبی رو کم کنه.

منبع : seemorgh.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه