این مواد غذایی کالری صفر دارند | رژیم غذایی

مواد غذایی که کالری صفر دارن می تونن به کسائیکه به دنبال کاهش وزن هستن کمک کنن چون که کالری کمی رو در بردارن و بدن مجبور می شه تا از انرژیای ذخیره شده خود هم در کنار اونا استفاده کنه.
ممکنه وقتی کالری صفر رو می شنوین بهت زده شید. چون همه موادی که خورده می شه شک نداشته باشین دارای کالری هستن منتها کالری یکی کم و مال دیگری زیاده و موادی نیس که کالری صفر داشته باشن.
غذای مصرفی روزانه  با در نظر گرفتن کالری که داره به بدن نیرو میده. حالا ببینیم کالری صفر رو کدوم مواد غذایی دارن

غذاها با کالری صفر یا منفی به اون دسته از مواد غذایی میگن که دارای کالری و اندازه انرژی بسیار پایینی هستن و بدن همون اندازه انرژی رو که به واسطه مصرف اونا جذب می کنه، باید صرف هضم و جذب اونا کنه. این نوع مواد غذایی می تونن به کسائیکه به دنبال کاهش وزن هستن کمک کنن چون که کالری کمی رو در بردارن و بدن مجبور می شه تا از انرژیای ذخیره شده خود هم در کنار اونا استفاده کنه.

نظرهای مختلفی در مورد رعایت رژیم غذایی بدون کالری ارائه می شه. بعضی از محققین می گن که به هیچ دردی نمی خورن و جز ضرر چیزی واسه بدن به همراه ندارن. یه سریای دیگه فکر می کنن که اندازه کارایی و بهره وری این نوع رژیما به مواد غذایی بستگی داره که در رژیم غذایی مورد مصرف قرار میگیره. یعنی میشه گفت که این غذاها به طور کاملً بدون کالری نیستن، بلکه فرق در اینجاس که همون درصدی از انرژی که در این غذاا هست، صرف هضم و گوارش و جذب این نوع مواد غذایی در بدن می شه. پس نمی تونیم ادعا داشته باشیم که این غذاها بدون کالری هستن؛ با این وجود تحقیقات جدید روی “کرفس” نشون دهنده این هستن که این گیاه به سختی در بدن هضم می شه و خیلی دیر آماده جذب میشه. به خاطر همین اندازه انرژی که آزاد می کنه خیلی کمتر از اندازه انرژیه که صرف هضم شدن اون می شه. به خاطر همین میشه گفت که کرفس دارای کالری منفی است.

البته هنوزم به طور قطعی نمیشه ادعا کرد که غذاهایی با کالری منفی وجود دارن و نمیشه گفت که این حققیت داره یا در حد یه تئوری مردوده. واسه اثبات این تئوری نیاز به تحقیقات بیشتریه. به هر حال ما فقط روی این میتونیم تاکید کنیم که مصرف غذاهایی که ً شامل کالری بالایی نیستن، دلیل می شه تا افراد بتونن وزن خود رو پایین بیارن و همین امر خود می تونه به عنوان گزینه مثبتی واسه یه شروع ایده آل دور و بر کاهش وزن دائمی حساب شه.

جدولی که در پایین مشاهده می کنین، لیستی از غذاهایی رو ارائه میده که به نظر می رسه دارای کالری منفی هستن. نکته بسیار مهمی که این وسط باید همیشه یادتون باشه اینه که بدن واسه اینکه بتونه سالم باقی مونده و به فعالیتای روزانه خود ادامه بده، نیازمند اندازه خاصی کالریه. مصرف بیشتر از اندازه میوه ها، سبزیجات و یا گیاهانی که دارای کالری منفی هستن می تونن به شما کمک کنن تا وزنتون رو کم کنین، اما باید فقط بخشی از رژیم غذایی روزانه شما رو تشکیل. به کار گیری یه رژیم غذایی متعادل رو هیچ وقت یادتون نره.


لیستی از سبزیجاتی که دارای کالری منفی هستن :

مارچوبه
بادمجان
 بروکلی
کلم
هویج
کل کلم
 کرفس
 کاسنی
شاهی
خیار
رازیانه
کدو
 تره فرنگی
کاهو
 ترب
 فلفل
تربچه
اسفناج
گوجه فرنگی
 شلقم

میوه هایی که دارای کالری منفی هستن :

زردآلو
شاه توت
توت مشکی
ترنج
گوجه سبز
گریف فروت
گلابی
گرمک
لیمو
 پرتقال
طالبی
هلو
 آلو
 تمشک
ریواس
توت فرنگی
 نارنگی
هندوانه

با آمیختن غذاهایی که دارای کالری منفی هستن به همراه یه منبع خوب پروتئین، نه فقط میتونین تا اشتهای خود رو کنترل کنین، بلکه سوخت و ساز بدن خود رو هم بالا می برید. در این وضعیت بدن با ذخیره آمینو اسیدای لازم می تونه از افت اندازه ماهیچه ها هم جلوگیری بعمل آورد.

منبع : mardoamn.net

جمع آوری سلامت اکاایران