این مواد غذایی موهایتان را تقویت می کند | تغذیه سالم

این مواد غذایی سلامت مو و پوست تون رو واسه شما به ارمغان می آورد.

در این بخش چند ماده  به درد بخور واسه  تقویت و سلامت پوست و مو رو به شما میگیم که با مصرف  اونا و قرار دادن این مواد غذایی در تغذیه  خود می تونین زیبایی و سلامت پوست و موی خود رو حفظ کنین.این مواد غذایی عبارتند از:

– تخم مرغ :
تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و آهنه که موها رو تقویت کرده و موجب رشد بهتر موها می شه. تخم مرغ به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی سولفور موها رو نرم و صاف نگه می داره. به گفته کارشناسان خوردن تخم مرغ به هر شکلی که طبخ شده باشه واسه سلامت موها خوبه.

موز :
این میوه به پوست حالت انعطاف پذیری و ارتجاحی میده. پوست با بالا رفتن سن انعطاف پذیری خود رو از دست میده و پتاسیم موجود در موز می تونه این خاصیت رو که به نرمی و سرحالی پوست کمک می کنه، زیاد کنه.

– کلم قرمز :
کلم قرمز غنی از ید و سولفوره و بخاطر این از بدن سم زدایی می کنه که بدون این دست اون دست کردن روی پوست اثر میذاره و موجب شفافیت و درخشش پوست می شه. واسه درمان جوش هم خیلی خوبه.

– میوه گویاو :
این میوه که بومی مناطق گرمسیری آمریکا هستش غنی از آنتی اکسیدان هاییه که با مولکولای مضر رادیکالای آزاد مقابله می کنن. این مولکولا به پوست آسیب می رسونن و موجب می شن شما پیرتر به نظر برسین. این میوه پر از ویتامین C هستش.

– عدس : 

حبوبات و بنشن منابع مغزی بسیار مفیدی واسه موها هستن. عدس، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی شامل ترکیبات مفیدی واسه مراقبت از موها هستن. پروتئینای فراوون در این گروه مواد غذایی به همراه عناصر حیاتی مثل آهن، روی و بیوتین زیاد به تقویت موها کمک می کنه.

– چغندر :
این سبزی شامل یه ماده زیست فعال موسوم به بتائین است که به تجزیه چربی کمک می کنه. آب چغندر هم واسه هضم غذا خیلی خوبه.

_ مرکبات :
این میوه ها هم به دلیل این که پر از ویتامین C هستن به جذب بهتر آهن کمک می کنن و در آخر موها رو تقویت می کنن.

منبع : mahsho.com