این مواد غذایی سلامت شما را تضمین می کنند | رژیم غذایی

این مواد غذایی سلامت شما رو تضمین می کنن 

اگه بعضی مواد لازم بدن تامین باشه ما سلامت کامل رو داریم.پس باید موادی رو مصرف کنیم تا احتیاجات لازم بدن رو رفع کنن. واسه جلوگیری از مریض شدن دائم و ضعف عمومی، بادام استفاده کنین. دانه های بادام منبع غنی از ویتامین D و آنتی اکسیدان است و تقویت سیستم ایمنی بدن رو موجب می شه.

میدونید یکی از مهم ترین دلایل سفید شدن مو استرس و عصبانیته؟ مصرف چای سبز و دمنوش دارچین به کاهش استرس کمک می کنه.اگه می خواین ناخن هاتون کمتر بشکنه و ریزش مو کمتری داشته باشین به کار گیری موز مخصوصا موزهای به طور کامل رسیده رو در وعده های غذایی تون یادتون نره.

اگه می خواین از بوی بد دهن در طول روز، مخصوصا در ایامی که روزه هستین جلوگیری کنین، نعنا بخورین، نعنا علاوه بر این که واسه درمان بی خوابی بسیار به درد بخور و کاراست، در دهن احساس خنکی بوجود میاره و آرامبخشه.اگه در ایام امتحانات و فشار درسی و کاری هستین و به به کار گیری همه حافظه خود احتیاج دارین، ماهی سالمون، شکلات، قهوه و سیب بخورین.

واسه جلوگیری از مریض شدن دائم و ضعف عمومی، بادام استفاده کنین. دانه های بادام منبع غنی از ویتامین D و آنتی اکسیدانه و تقویت سیستم ایمنی بدن رو موجب می شه.

کلم یکی از منابع غنی کلسیم است و مصرف غذاهایی که با کلم درست می شه به جلوگیری از پوکی استخون کمک بسیاری می کنه. غذاهایی که با کلم جفت و جور می شه (کلم پلو، دلمه کلم و…) همراه با سالاد شیرازی نوش جون کنین. سالاد شیرازی به هضم راحت تر کلم در دستگاه گوارشی کمک می کنه.

مصرف کرمای گرانقیمت و لوسیونای دست ساز و… هرچند واسه سلامت پوست خوبه؛ اما با اضافه کردن بعضی میوه ها به رژیم غذایی میشه مکمل و حتی جایگزینی واسه اونا یافت. مصرف شکلای جور واجور توتا یکی از این روش هاست. توتا به دلیل داشتن ویتامین ث فراوون تولید کلاژن در پوست و جوون تر موندن اونو تسریع می کنن.

واسه غذا خوردن وقت بذارین. در کمال آرامش غذا بخورین و از طعم و بافت غذا لذت ببرین. خوردن سریع غذا می تونه باعث خوردن حجم بیشتری از غذا شه که واسه آدمایی که دچار اضافه وزن هستن اصلا به درد بخور نیس.

.

منبع :gahar.ir