این مواد غذایی سریع وزن تان را کاهش می دهند | رژیم غذایی

در ادامه مطلب غذاها و سبزیجات خوشمزه و خوش رنگی رو تقدیم حضورتون می کنیم تا بدون محدودیت در خوردن و نگرانی از زیاد شدن وزن، اونا رو جانشین غذاهای دیگه کنین.
اضافه وزن همیشه معضلی واسه خیلی از مردم بوده. راه های زیادی واسه کاهش وزن هست، اما اگه بدونین بدون کم کردن مقدار وعده های غذایی هم می تونین با سرعت و راحتی بیشتری، به کاهش وزن خود کمک کنین، مطمئناً دیگه گرسنگیای بیخود رو تحمل نمی کنین. در ادامه مطلب غذاها و سبزیجات خوشمزه و خوش رنگی رو تقدیم حضورتون می کنیم تا بدون محدودیت در خوردن و نگرانی از زیاد شدن وزن، اونا رو جانشین غذاهای دیگه کنین.

ماست

ماست از غنی ترین محصولاتیه که از لبنیات به دست میاد. این محصول سبک پر از کلسیم است که علاوه بر جذب سریع، منتهی به کاهش سرعت در اضافه وزن می شه.

تخم مرغ

اگه به فکر یه صبحونه سبک و چربی سوز هستین، بهتره به جای خوردن پن کیک، تخم مرغ بخورین. طبق تحقیقات انجام شده خوردن تخم مرغ به هنگام صبحونه منتهی به گرسنگی دیر هنگام می شه و زمان بین صبحونه و وعده های بعدی رو زیاد می کنه.

پسته

ممکنه تصور کنین که تنقلات عامل چاقی هستن، اما پسته از این قانون مستثناست. البته بیشتر آجیلا، مثل پسته مقادیر زیادی فیبر و پروتئینا سیرکننده داره، که علاوه بر تامین نیازای بدن، منتهی به کم اشتهایی می شه.

گریپ فروت

در میان همه خوردنیا، گریپ فروت یکی از مشهورترین میوه هاییه که منجر کاهش وزن می شه. البته تاثیر این میوه روی کم کردن وزن، در تحقیقات علمی هم به اثبات رسیده. آدمایی که وعده غذایی خود رو با نصف یه گریپ فروت شروع می کنن، به مراتب بهتر و بیشتر از بقیه وزن کم می کنن.

آووکادو

این میوه که طعمی مثل سرشیر داره، می تونه مثل یه کمربند لاغری دور کمر شما رو کوچیک کنه. تحقیقات ثابت کرده که این میوه شامل یه چربی اشباع نشده که منتهی به ترشح هورمونی به نام لپتین در بدن می شه. به هنگام ترشح این هورمون، مغز تصور می کنه که شما سیر شدین و پس از غذا خوردن دست می کشید.

قارچ

قارچ، جایگزینی مناسب، خوشمزه و کم کالری واسه گوشته که می تونه تاثیر زیادی در کاهش وزن شما داشته باشه. اگه بتونین این غذا رو در وعده های غذایی خود جانشین گوشت کنین، تقریباً در هر وعده غذایی حدود ۴۲۰ کالری اضافه رو از بدن خود دور نگه داشتین.

روغن زیتون

به کار گیری روغن زیتون موقع پخت بعضی غذاها و آماده کردن سالادها، در کم کردن وزن موثره. در روغن زیتون یه ترکیب اشباع نشده به نام اولئیک اسید هست که اگه به همراه غذا خورده شه، طی یه عملیات پیچیده شیمیایی، مغز شما رو مثل آووکادو گول می زنه. در آخرً شما تصور می کنین که سیر شدین و غذا خوردن رو متوقف می کنین.

غلات سبوس دار

پس از این به بعد خوردن غلات معمولی رو متوقف کرده و غلات سبوس دار رو به جای اونا استفاده کنین. تحقیقات نشون داده خوردن غلات سبوس دار در کاهش سریع وزن بسیار موثر عمل می کنه. برنج، جو خرد شده، شکلای جور واجور حبوبات و غلات به همراه سبوس، نون گندم و حتی ماکارونی از جمله مواردی هستن که در این دسته قرار می گیرن.

فلفل قرمز

اضافه کردن مقداری فلفل، نه فقط طعم غذای شما رو بهتر کنه، بلکه منتهی به تاثیر در عادت تغذیه و کاهش وزن شمام می شه. مقداری فلفل هندی و یا فلفل قرمز می تونه در انجام این اثر داشته باشه. فلفلای قرمز ماده ای به نام کپسایسین رو شامل می شن که باعث کم اشتهایی و هم اینکه خوردن غذای کمتر می گردن. خوردن فلفل شیرین هم می تونه تا حدی به این کمک کنه.

باقلا

باقلا پر از پروتئین و فلاونوئیدهاه. تو یه دوره مطالعاتی چارده ساله مشخص شده که این دانه های سبز رنگ٬ آنتی اکسیدانی خاص در خود دارن که مانع از تجمع چربی و در آخر اضافه وزن می شن.

برنج به همراه سبزیجات

بعضی سبزیجات مثل کلم بروکلی، هویج، کلم پیچ و … که شامل مقادیر بالای فیبر هستن، حتماً منتهی به کاهش جذب کالری اضافی برنج می شن. اما این همه ماجرا نیس. طبق تحقیقات، اضافه کردن سبزیجات به برنج، منتهی به آسون کردن و تسریع تخلیه معده می شه. در آخر، شما مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنین. تو یه مطالعه مشخص شده، آدمایی که به هنگام نهار، به همراه برنج خود، سبزیجات بیشتری مصرف کردن، به هنگام شام، اشتهای کمتری داشته و کمتر غذا می خورن.

منبع : salemzi.com

جمع آوری سلامت اکاایران