این مواد غذایی را نخورید بهتر است | تغذیه سالم

این مواد غذایی رو نخورین بهتره 

تعداد زیادی از مواد غذایی هستن که خوردن اونا هیچ سودی واسه بدن نداره و از طرفی ممکن هست به ضرر سلامت بدن هم باشن. هرکدوم از ما در شروع سال گذشته تصمیمایی رو می گیریم. یکی از این تصمیمای مشترک، داشتن اندامی متناسب همراه با سلامتی روحی و جسمی هست.

اما لازمه این اهداف، تغذیه سالم هست و باید دقت داشت همه غذاای به ظاهر سالم، ممکن هست درواقع سالم نباشن. تعداد زیادی از این غذاها شامل قند، چربی، کربوهیدرات و افزودنیای مخفی زیادی هست پس بیایید نگاه مختصری به این غذاها بندازیم و در کاربرد اونا احتیاط بیشتری کنیم.

ماست طعم دار

ماست به عنوان ماده خوراکی سالم و کاربردی واسه سیستم گوارشی، به کار میره اما باید دقت داشت ماستایی با عنوان «طعم دار» شامل قند خیلی هست.

مکملای پروتیینه

طبق گفته بعضی متخصصین، مصرف Protein Bar یا همون مکملای پروتیینه، به دلیل خاصیت سیرکنندگی، واسه افراد دارای رژیم لاغری، آزاد هست و واسه ورزشکاران حرفه ای تا حدی مناسب بوده به چه دلیل که غنی از کالری قند و چربی هست اما واسه افراد معمولی آزاد نیس.

غذاای کنسروی

غذاای کنسروی خصوصا سوپا، به نظر سالم و اقتصادی میان، اما سوپای آماده شامل نگهدارنده و نمک فراوون بوده و در نتیجه ارزش خوراکی پایینی دارن.

غذاای منجمد

غذاای منجمد شاید از نظر زمان، به صرفه باشن، اما از نظر نمک و نگهدارندهای خوراکی واسه سلامتی، ضرر دارن.

آبمیوها

تعداد زیادی از شرکتای آبمیوه سازی، ادعای ساخت آبمیوهای طبیعی و سالم از میوه ها رو می کنن. شاید این ادعا همیشه دروغ نباشه، اما بیشتر آبمیوهای صنعتی غنی از قند و نگهدارنده هستن و واسه افراد با هدف کاهش وزن گزینه مناسبی نخواهدبود.

اسنکای کم کالری

میان وعده های کم کالری و در عین حال خوشمزه، مانند شکلای جور واجور کیک و بیسکویت، شیرینی و شکلات هرچند از نوع کم کالری، ادعای تعداد خیلی از تولیدکنندگان در صنف غذا هست. شاید این ادعا دور از ذهن باشه اما حقیقت داره، چون از نظر اندازه و کالری «به کار گیری شیرین کننده های مصنوعی»، کوچکتر و هرچند مضر واسه سلامتی، تبدیل شدن.

برگرهای گیاهی

شاید در نظر شما برگرهای گیاهی کم کالری باشن اما با نگاه به برچسب خوراکی و مقایسه همبرگر و برگر گیاهی متوجه خواهیدشد که از نظر کالری تو یه سطح هستن.

آب گازدار

  نوشیدنیای شامل آب گازدار دارای شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام هستن که واسه سلامتی مضر بوده، پس بهتر هست به جای آب گازدار از آب معمولی استفاده کرد.نوشیدن آب گازدار به آدمایی که مشکلات گوارشی، زخم و ورم معده و سوزش سر دل دارن، پیشنهاد نمی شه به چه دلیل که نوشیدنیای گازدار معده رو تحریک

و مشکلات اونو دوبرابر میکنه. بر خلاف این که آب گازدار واسه رفع تشنگی پیشنهاد میشه اما بیشتر دندانپزشکان، اسیدی بودن دندون ها رو از جمله ضررها آبای گازدار عنوان کرده و خواهان نبود مصرف اون هستن. آب گازدار واسه کودکان زیر پنج سال مضر هست.

.

منبع :