این مواد غذایی را در زمستان حتماً مصرف کنید | رژیم غذایی

این مواد غذایی رو در زمستون حتماً استفاده کنین

تغییر در رژیم غذایی در هر فصلی ضروریست. در ادامه این مطلب از ایران ناز چند ماده غذایی رو جمع آوری کردیم که باید در فصل زمستون به رژیم غذاییمان اضافه کنیم، از جمله:

عسل
عسل جایگزینی عالی واسه شکر بوده و به عنوان شیرین کننده استفاده می شه. در طول زمستون بیشتر ازش استفاده کنین، چون بدن رو گرم نگه داشته و با عفونتا و ویروسایی که ممکنه باعث سرماخوردگی شن مقابله می کنه. هر روز یه قاشق غذاخوری عسل خورده یا اونو با یه لیوان آب گرم یا شیر مخلوط کرده و بخورین.

سبزیجات سبز برگ
جا دادن سبزیایی مثل اسفناج در رژیم غذایی ضروریست. اسفناج شامل مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و ویتامینای A و C هستش. این سبزی واسه پوست و مو به درد بخور بوده و واسه بدن آهن، پروتئین و مواد معدنی جفت و جور می کنه. جدای از ویتامینای اون، به پیشگیری از آسم هم کمک می کنه.

سبزیجات ریشه ای
سبزیجاتی مثل هویج، چغندر، شلغم و سیب زمینی نه فقط شامل مواد مغذی جور واجور هستن، بلکه در زمستون هم فت و فراوون یافت می شن. هویج شامل مقدار زیادی ویتامین A بوده و واسه پوست خوبه، و به مقابله با سرماخوردگی و دیگه عفونتای شایع کمک می کنه.

مرکبات
مرکبات به خصوص پرتقال از جمله میوه های فصلی هستن. پرتقال، انگور و نارنگی پر از ویتامین C بوده و واسه پوست و سوخت و ساز بدن به درد بخور هستن. این میوه ها هم اینکه با سرماخوردگی مقابله کرده و مصرف منظم اونا ویروسا رو دور نگه می داره. فیبر موجود در اونا به کنترل کلسترول هم کمک می کنه.

سیر
سیر فواید زیادی داره، به خصوص در زمستون. سیر بدن رو در طول زمستون گرم نگه داشته و خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی اون با بیماریای جور واجور مقابله می کنه.

منبع :