این مواد غذایی را در برنامه غذایی تان جای دهید | تغذیه سالم

سلامت مغز و بهبود حافظه با مصرف کلم بروکلی

این مواد غذایی رو در برنامه غذایی تون جای بدین

سلامت مغز و بهبود حافظه با مصرف کلم بروکلی

اختصاصیآکا ایران:  

بعضی مواد غذایی واسه بدن شما بسیار به درد بخور هستن و مشکلات سیستم گوارش رو برطرف می کنن . در ادامه به چند ماده غذایی می پردازیم که وجود اونا در برنامه غذایی روزانه تون لازمه .

این مواد غذایی به جلوگیری از مشکلات کمک می کنه ؛ از بهبود حافظه تا پیش گیری از ریزش مو . پس تا می تونین از اونا در وعده های غذایی تون استفاده کنین .

هویج واسه سلامت کبد 

هویج باید یکی از وعده های غذایی درزمان روز باشه . هویج دارای پروتئینی به نام گلوتاتیونه که به پاکسازی کبد کمک می کنه . علاوه بر اون هویج پر از بتاکاروتن و فلاونوئیدهاست و مصرف همیشگی اون باعث تحریک کبد و بهبود کارکرد اون می شه .

اسفناج واسه رشد مو

اسفناج دارای مواد غذایی سالمیه که واسه سلامت و رشد موها معجزه می کنه . اسفناج بهترین منبع بتاکاروتن ، فولات و آهنه و باعث می شه مواد مغذی نیاز به موهاتون برسه .

گردو واسه طول عمر بیشتر

گردو واسه سلامت مغز از بهترین مواد غذایی است . گردو دارای اسیدهای چرب امگا3 و DHAه . تحقیقات گذشته در دانشگاه هارواد نشون میده که مصرف آجیل رابطه مستقیمی با طول عمر داره و واسه بهبود کارکرد شناختی بزرگسالان موثره . تنها یه چهارم فنجون مغز گردو 100 درصد نیاز روزانه به DHA رو جفت و جور می کنه .

تخم آفتابگردان واسه ریزش مو

اگه موهاتون ریزش داره ، دانه آفتابگردان رو در برنامه غذایی روزانه تون بذارین . دانه آفتابگردان واسه موها پر از مواد مغذیه و کارکرد خوبی داره . این دانه شامل ویتامین ای ، بی 6 ، روی و آهنه .

کلم بروکلی واسه سلامت مغز

کلم بروکلی واسه مغز شما خیلی خوبه . این سبزی پرفیبر پر از پتاسیمه و واسه سیستم عصبی تون خیلی با اهمیته و روی مغز تاثیر خوبی میذاره . طبق تحقیقات کلم بروکلی می تونه بعد از وارد شدن آسیب به مغز ، به بهتر شدن اون کمک کنه و این موضوع اونو به یکی از مواد غذایی فوق العاده به درد بخور تبدیل کرده .

واسه آشنایی بیشتر با کلم بروکلی خوندن مقاله "روش شستشو درست کلم بروکلی" رو به شما پیشنهاد می کنیم.

و هم اینکه واسه آشنایی با چند دستور غذایی می تونین مقاله های روش درست کردن سالاد کلم بروکلی و گوشت و سالاد ماکارانی خوشمزه با کلم بروکلی و هم اینکه غذای رژیمی با کرفس و کلم بروکلی رو پیشنهاد می کنیم.

زغال اخته واسه تقویت حافظه

محققان کشف کردن که غذاهای غنی از فتوشیمی مانند زغال اخته ، می تونن در برگرداندند مشکلات به وجود اومده به وسیله سن در حافظه موثر باشن . زغال اخته از حافظه شما مراقبت می کنه و به عنوان یه ماده غذایی خوشمزه و بسیار به درد بخور حساب می شه .

چربی ماهی واسه کارکرد بهتر مغز و قلب

اسیدهای چرب نیاز به وسیله بدن ساخته نمی شه و باید اونا رو از راه مصرف مواد غذایی بگیریم . بهترین چربی امگا 3 مانند DHA , EPA در چربی ماهی هست و باعث بهتر شدن کارکرد مغز و قلب و جلوگیری از دست دادن حافظه می شه . بهترین منابع چربی ماهی ماهیای قزل الا ، سالمون ، خال مخالی ، ساردین و دودیه .

آواکادو واسه سلامت کبد

آواکادو واسه سلامت کبد خوبه . آواکادو پر از ترکیبات گلوتاتیونه و می تونه توانایی کبد واسه تمیز کردن خود رو بالا ببره . طبق تحقیقات مصرف 1-2 آواکادو در هفته به مدت یکماه به طوری موثری به بهتر شدن سلامت کبد کمک می کنه .

رزماری واسه تقویت حافظه

رزمای ترکیبی به نام کارنوسیک اسید داره که از مغز در مقابل بیماریایی چون الزایمر مراقبت می کنه . محققان فکر می کنن عطر رزماری روی تواناییای شناختی فرد تاثیر میذاره و باعث تقویت حافظه می شه . این موضوع باعث می شه تا رزماری یکی از بهترین مواد مصرفی واسه تقویت و بهبود حافظه باشه .

بادمجان واسه مراقبت از حافظه

بادمجان ماده غذایی به درد بخور واسه سلامت مغزه . بادمجان با دارا بودن آنتی اکسیدان واسه مراقبت از غشای سلولی مغز موثره . علاوه بر اون بادمجان دارای مواد مغذی موسوم به آنتوسیانین هاست و از مغز در مقابل از دست دادن حافظه مراقبت می کنه.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا